ورود ۶۵۰ هزار مسافر به شهرستان تنگستان

فرماندار تنگستان می‌گوید: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون، ۶۵۰ هزار مسافر به این شهرستان سفر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شهرستان تنگستان، از یک سو با آب‌های نیلگون خلیح فارس هم مرز است، و از سوی دیگر به کوه‌های  زاگرس تکیه زده است.

شهرستان تنگستان هزار و ۹۵۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و از دو بخش مرکزی و دلوار، سه شهر اهرم، دلوار و آباد و ۱۱۴ روستا و آبادی تشکیل شده است.

این شهرستان از شمال و شرق به شهرستان دشتستان، از جنوب شرقی به شهرستان دشتی، از شمال غربی به شهرستان بوشهر و از غرب و جنوب غربی به خلیج فارس محدود می‌شود. همسایگی تنگستان و خلیج فارس ساحلی به طول ۹۰ کیلومتر را به وجود آورده است.

بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵ شهرستان تنگستان  ۷۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ درصدشان در روستا زندگی می‌کنند.

 

به شهرستان تنگسنتان سفر کنید

جاذبه‌های  تنگستان

از جاذبه‌های دیدنی شهرستان تنگستان، می‌توان به چشمه آبگرم شهر اهرم، نخلستان‌ها، سواحل ماسه‌ای، موزه‌ رئیسعلی دلواری که در شهر دلوار در ۳۰ کیلومتری اهرم مرکز شهرستان تنگستان قرار دارد، کلوت‌ها، قلعه زائر خضرخان اهرمی در شهر اهرم و  مراکز خرید دلوار، اشاره کرد.

رئیسعلی دلواری و زائر خضر خان اهرمی از مبارزانی بودند که در حمله انگلیس‌ها به کشورمان در سال۱۳۳۳ مقابلشان ایستادند.

                                                        ورود ۶۵۰ هزار مسافر به شهرستان تنگستان

 منطقه کوهستانی خاییز که در امتداد رشته کوه بیرمی و زاگرس قرار دارد و در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده، مقبره امامزاده ابراهیم، امامزاده جعفر، امامزاده محمد بن احمد بن موسی، امامزاده زید بن علی و چشمه آبگرم قوچرک هم از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان تنگستان است.

                                                           ورود ۶۵۰ هزار مسافر به شهرستان تنگستان

افزایش حضور مسافران در تنگستان

فرماندار شهرستان تنگستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: مسافران نوروزی مانند سال‌های گذشته در روزهای نخست سال مهمان این شهرستان شده‌اند و ما هم تلاش کرده‌ایم امکانات لازم را برای میزبانی بهتر از آنان فراهم کنیم.

عبدالحسن رفیعی پور  با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون، ۶۵۰ هزار مسافر به این شهرستان سفر کرده‌اند، افزود: ۳۰۰ کلاس در ۶۰ مدرسه برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است که تا دیروز، ۲۱ هزار نفر از مسافران در مدارس اسکان یافته‌ بودند.

وی این میزان اسکان گردشگر در مدارس را نشان دهنده افزایش ۵۳ درصدی نسبت به زمان مشابه پارسال عنوان کرد.

ورود ۶۵۰ هزار مسافر به شهرستان تنگستان

فرماندار تنگستان ادامه داد: گردشگران به غیر از ساحل، موزه رئیسعلی دلواری و مراکز خرید دلوار، از بوستان‌های جنگلی بُنِه گز و علی آباد، منطقه خاییز، کَلات و آبگرم اهرم نیز دیدن کرده‌اند.

رفیعی پور با اشاره به استقبال مسافران از مراکز بوم‌گردی بیان کرد: پنج مرکز بوم‌گردی در تنگستان داریم که در روستای بربو دو مرکز و در روستا‌های پهلوان کُشی، دلارام و خاییز هر کدام یک مرکز فعال هستند و با استقبال خوب گردشگران به ویژه گردشگران خارجی رو به رو شده‌اند.

وی گفت: با توجه به علاقه‌مندی گردشگران، مراکز بوم‌گردی را توسعه خواهیم داد.

ورود ۶۵۰ هزار مسافر به شهرستان تنگستان

فرماندار تنگستان آبگرم اهرم با خواص درمانی را یکی از جاذبه‌های تنگستان خواند که امکاناتش برای میزبانی از گردشگران بیشتر شده است زیرا در دهه فجر پارسال بخش دوم  بوستان پیرامونش با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

رفیعی پور افزود: آبگرم اهرم را نیز با افزایش امکانات به منطقه‌ای کم نظیر در جنوب تبدیل خواهیم کرد.

شهردار اهرم نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،بیان کرد: آبگرم اهرم دارای املاح متعدد و گوگرد است که سال ۸۵ در رتبه پنجم برترین چشمه‌های آبگرم کشور از لحاظ خواص درمانی قرار گرفت.

قاسم شکوه گفت: آبگرم این مجموعه از کوه دختر در اطراف آن سرچشمه می‌گیرد و پس از تصفیه و انجام آزمایش‌های مختلف، وارد استخرهایی برای استفاده عموم می‌شود.

ورود ۶۵۰ هزار مسافر به شهرستان تنگستان

وی ادامه داد: در بوستان آبگرم، هر روز در تعطیلات نوروزی جشن برگزار می‌شود تا گردشگران لحظات فرح بخشی را سپری کنند.                            

مسوولان شهرستان تنگستان معتقدند با کارهایی که قرار است امسال انجام دهند، نوروز آینده گردشگری در این شهرستان رونق بیشتری خواهد گرفت.

علیرضا بحرانی اقبالی

انتهای پیام/م

از تنگستان دیدن کنید

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.