محور‌های کوهستانی آذربایجان شرقی لغزنده و کولاکی است

مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: بارش برف بیشتر محور‌های کوهستانی و گردنه‌های این استان را لغزنده و کولاکی کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رسول زاده مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: راهداران دیشب با برف روبی و نمک پاشی محور‌های ارتباطی استان به ویژه در شهرستان‌های بستان آباد، هشترود، مراغه، میانه و چاراویماق مانع از بسته شدن آن‌ها شدند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در بیشتر محور‌های ارتباطی استان پدیده مه حاکم بوده و این پدیده به همراه کولاک برف، دید رانندگان را کاهش داده است، اظهار داشت: رانندگان برای رفت و آمد در محور‌های ارتباطی استان به ویژه در مناطق کوهستانی، سرعت مطمئنه و فاصله خود با خودرو‌ها را رعایت کنند.

مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تمامی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان و آزاد راه تبریز - زنجان باز بوده و رفت و آمد در آن‌ها با احتیاط انجام می‌شود.

رسول زاده از رانندگان درخواست کرد تا از سفر‌های غیر ضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودرو‌های خود را به امکانات زمستانی مانند زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی و پوشاک گرم مجهز کنند.

وی با اشاره به اینکه احتمال بروز سیل و ریزش کوه در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استان وجود دارد، یادآوری کرد: مسافران از توقف در شانه راه‌ها و اتراق در مسیل رودخانه ها، زیر پل ها، زیرگذر‌ها و مناطقی که احتمال زیرش کوه وجود دارد خودداری کنند.

وی توصیه کرد: مسافران برای توقف و استراحت از مجتمع‌های رفاهی و خدماتی بین راهی استفاده کنند.

هم اکنون حدود ۹۰۰ نفر از عوامل راهداری با ۶۰۰ دستگاه سبک و سنگین در جاده‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی مستقر بوده و اقدام به برف روبی، نمک پاشی و تیغ زنی آن‌ها می‌کنند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی سامانه بارشی امشب نیز در استان فعال بوده و احتمال بروز سیل همچنان وجود دارد.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر ۹۷ با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه ماشین آلات اجاره‌ای این سازمان در آذربایجان شرقی در حال اجراست.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

انتهای پیام/ش

بارش برف در آذربایجان شرقی

برچسب ها: هواشناسی ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار