برگزاری نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی

به دنبال حوادث گلستان و شیراز، اعضای ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی نشست اضطراری برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست که با محوریت بررسی بارش‌های اخیر تشکیل شد، از فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواست در محل کار خود حضور داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه احتمالی در دسترس باشند.

وی با تاکید بر ضرورت آمادگی مدیران ستاد بحران شهرستان‌ها افزود: چنانچه در ۲۴ ساعت آینده بارش بیشتری اتفاق بیفتد مسیل‌های اتوبان شهید کسایی که در اصل مسیل هستند، اما به عنوان محل دسترسی و زیر گذر استفاده می‌شود بطور موقت بسته شوند.

وی ادامه داد: تصمیم گیری در مورد پل ها، مسیل‌ها و مناطق حادثه خیز شهرستان‌ها به مدیریت بحران هر شهرستان واگذار می‌شود.

محمد باقر هنربر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری هم در این نشست با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه قبل از سال جدید شروع شده و به تمامی دستگاه‌ها دستور العمل‌ها ابلاغ شده است، گفت:: مشکل خاصی تا به حال پیش نیامده است و در بخش‌هایی از استان که برف و کولاک باریده بود اسکان اضطراری مسافران انجام شد.

سعید کنعانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هم گفت: همه انبار‌های امداد و لجستیک این جمعیت درگیر سیل شمال کشور است و اقلامی همچون پتو، زیر انداز و کنسرو به سیل زدگان گلستان ارسال شده است.

وی افزود: جیره ۷۲ ساعته به همراه ۳ هزار بسته مواد غذایی به صورت خشک بارگیری و به شمال کشور ارسال شده است و در خصوص خود استان نیز مشکل خاصی نداریم و از فردا جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی انجام خواهد شد.

اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم گفت: در شمال استان بارش‌ها به صورت برف است، اما در راه‌های استان مشکل خاصی نداریم.

وی افزود: این استان ۱۴۰ پل دارد که در اصل برای مسیل طراحی شده، اما به عنوان زیر گذر به صورت غیر رسمی استفاده می‌شود و اگر سیل اتفاق بیفتد دچار مشکل خواهیم شد.

علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان هم با بیان اینکه بارش‌ها در جنوب استان بیشتر خواهد بود گفت: میزان بارش‌ها در شهرستان مرند ۳۷ میلی متر، شبستر ۳۲ میلی متر، مراغه ۲۵ میلی متر بوده و در دیگر شهرستان‌ها کمتر از ۱۵ میلی متر است.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز هم موانع و نخاله‌های موجود در مسیل‌ها را از موارد ایجاد سیل برشمرد و ادامه داد: شناسایی مسیل‌ها و مناطق حادثه خیز که منتهی به شهر تبریز هستند از اولویت‌های ماست و آمادگی داریم تا با کمک دستگاه‌های مختلف و امکانات لجستیک شهرداری تبریز مسیل‌ها را باز کنیم.

یوسف غفارزاده مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی هم با اعلام اینکه بیشتر سد‌های استان دارای ظرفیت خالی هستند، افزود: سد علویان با حجم ۵۳ میلیون متر مکعب ۲۰ میلیون متر مکعب فضای خالی دارد، سد سهند با ۱۶۵ میلیون متر مکعب ظرفیت ۶۳ میلیون متر مکعب فضای خالی دارد، سد نهند با ظرفیت ۲۲ میلیون متر مکعب ۱۵ میلیون متر مکعب فضای خالی دارد و سد ستارخان با ظرفیت ۱۳۰ میلیون متر مکعب ۱۰۰ میلیون متر مکعب فضای خالی برای آبگیری دارد.

در سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۶ تعداد ۴۲ نفر در شهرستان‌های آذرشهر و عجب شیر جان خود را از دست دادند.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر ضرورت آمادگی مدیران ستاد بحران شهرستان‌ها

 

برچسب ها: هواشناسی ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.