درخواست استاندار مازندران برای اجرای هر چه زودتر مصوبه هیات دولت

استاندار مازندران خواستار اجرایی شدن هر چه زودتر مصوبه هیات دولت برای کمک به کشاورزان سیل زده شد.

درخواست استاندار مازندران برای اجرای هر چه زودتر مصوبه هیات دولتبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، استاندار مازندران در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهوری ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سیل زدگان استان، خواستار اجرایی شدن هر چه زودتر مصوبه هیات دولت برای کمک به کشاورزان سیل زده شد.

احمد حسین زادگان گفت: بر اثر سیل حدود ۵۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی مازندران خسارت وارد شد، ولی راهکار قانونی برای کمک به این بخش هنوز پیش بینی نشده است.

وی افزود: در قانون برای کمک به واحد‌های مسکونی و تجاری خسارت دیده ناشی از سیل پیش بینی‌های لازم و مکانیسم مورد نیاز انجام شد؛ به صورتی که ۲۰ میلیون ریال کمک معیشتی و ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعمیراتی به این خانوار‌ها تعلق می‌گیرد.

حسین زادگان گفت: هیچ راهکار قانونی برای کمک به کشاورزان خسارت دیده که باغ، زمین‌های کشاورزی، کندوی زنبور، آبزیان، دام و سایر تجهیزاتشان دچار خسارت شده، پیش بینی نشده است.

استاندار مازندران خطاب به رییس جمهوری گفت: درخواست کشاورزان خسارت دیده مازندرانی از دولت، تصویب مصوبه‌ای برای کمک به این حوزه است و امیدواریم تا هیات دولت در نشست روز چهارشنبه هفتم فروردین ماه مصوبه‌ای برای کمک بلاعوض به این قشر داشته باشد.

حسین زادگان افزود: در مجموع طبق برآورد‌های اولیه، سیل اواخر اسفند ماه و اوایل امسال حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، واحد‌های مسکونی این استان خسارت وارد کرد.

وی گفت: بر اثر وقوع باران بی سابقه و سیل، ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی استان خسارت دید که ۵۰۰ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شد و نیاز به بازسازی دارد.

استاندار مازندران افزود: برای تسریع در ساخت واحد‌های مسکونی و کمک به سیلزدگان، در مرحله اول پرداخت کمک بلاعوض چهار میلیون ریالی معیشتی و تعمیراتی شروع شد و تاکنون هزار و ۳۵۰ خانوار خسارت دیده این کمک‌ها را دریافت کردند.

حسین زادگان گفت: تاکنون آب، برق، گاز و تلفن حدود ۷۰۰ روستای خسارت دیده نیز وصل شد و اقدامات دیگر خدماتی در این حوزه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین راه ارتباطی همه روستا‌های خسارت دیده ناشی از سیل نیز باز شده است و اکنون بحران ناشی از سیل در این استان فروکش کرد.

تاکید رئیس جمهوری بر افزایش خدمات رسانی به سیل زدگان

حسن روحانی با قدردانی از اقدام بموقع استاندار مازندران و سایر دستگاه‌های اجرایی در کمک رسانی به سیل زدگان که سبب کاهش بحران ناشی از سیل در مازندران شد، گفت: خدمات رسانی به مسافران نوروزی هم که با حجم زیاد در مازندران حضور دارند، باید انجام شود.

رئیس جمهوری افزود: به هر حال این حجم بارش‌ها برای مسافران نوروزی بی سابقه بوده است و باید ضمن هشدار بموقع به آن‌ها، خدمات مورد نیاز به این مسافران نیز ارائه شود تا دچار مشکل نشوند.

رئیس جمهوری همچنین با قدردانی از سرعت بخشی در پرداخت خسارت‌ها به سیلزدگان مازندران، گفت: مازندران توانست با بروکراسی اداری و بانکی کار پرداخت خسارت به سیلزدگان را انجام دهد و این کار باید از سوی تمامی استانداران استان‌های خسارت دیده ناشی از سیل اجرایی شود.

روحانی افزود: نباید اجازه دهیم مشکلات مردم مشمول مرور زمان شود و پرداخت بموقع خسارت‌ها می‌تواند بار این خسارت‌ها را بر دوش مردم کاهش دهد.

رییس جمهوری همچنین اعلام کرد که هیات دولت در نشست فردا (چهارشنبه) نسبت به میزان پرداخت خسارت‌ها به سیلزدگان استان‌های کشور از جمله مازندران تصمیم گیری خواهد کرد.

قدردانی معاون اول رئیس جمهوری از استاندار مازندران

معاون اول رئیس جمهوری نیز در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با اشاره به سفرش به مازندران، گفت: با تلاش شورای هماهنگی مدیریت بحران به ریاست استاندار و حضور میدانی مدیریت ارشد در منطقه و همراهی با خسارت دیدگان، این استان را از بحران خارج شد.

اسحاق جهانگیری افزود: کار در مازندران برای سیل زدگان بخوبی و به موقع انجام شد و این کار توانست از بحران بیشتر جلوگیری کند.
انتهای پیام/آ

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار