خسارت ۸۷۰ میلیاردی سیل اخیر به بخش کشاورزی سیمرغ و بهشهر

سیل اخیر ۸۷۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی کشاورزی سیمرغ و بهشهر خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: در پی بارش باران و برف در مناطق دشت و کوهستانی خسارت ۶۵۰ میلیارد ریالی به محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و تاسیسات زیربنایی کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

وی افزود: سیل به بخش زراعی ۲۱۰ میلیارد ریال، باغبانی ۲۵۰ میلیارد ریال، دام و طیور ۱۲۰ میلیارد ریال و زیربنایی ۱۷ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: با توجه به اینکه بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی و مسدود بودن جاده‌های روستایی، میزان دقیق خسارت‌ها پس از بررسی متعاقباً اعلام می‌شود.

رجب فلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ نیز از اعزام کارشناسان این مدیریت برای بررسی و برآورد دقیق خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون سیل ۲۲ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

وی از خسارت سیل به واحد‌های تولیدی، مزارع و باغ‌های این شهرستان خبر داد و افزود: یک‌هزار هکتار از خزانه‌های برنج در این شهرستان دچار خسارت شدند.

فلاح ادامه داد: ۴۵۰ هکتار از باغ‌های توت فرنگی و ۳ هزار و ۷۴۰ هکتار از باغ‌های مرکبات، سیاه ریشه و کیوی این شهرستان خسارت ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ از خسارت سیل اخیر به ۳۰۰ کلنی زنبور عسل خبر داد و گفت: ۱۳۰ رأس دام سبک و سنگین در این سیل تلف شدند.

وی با اشاره به خسارت به طیور بومی این شهرستان، افزود: حدود ۱۰ هزار قطعه مرغ بومی و سایر ماکیان در سیمرغ تلف شدند.

فلاح از خسارت به زهکش‌ها، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، لاینینگ‌ها، کانال‌های انتقال آب و تجهیزات آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: نهاده‌های کشاورزی شامل کود، سموم و نهاده‌های دامی در سیل اخیر در شهرستان سیمرغ دچار خسارت شدند.

انتهای پیام/آ

سیل به بخش کشاورزی دو شهر مازندران خسارت میلیاردی وارد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار