آخرین جزئیات از سیل استان مازندران در ۶ فروردین /شناسایی خانه به خانه سیلزدگان در مازندران

امور معادن استان مازندران در حادثه سیل اخیر حضوری چشمگیر و اثر بخش داشتند.

محمد محمد پور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: این سازمان در پی حادثه سیل اخیر در مازندران با بسیج امکانات درون سازمانی و تشکل‌های زیر مجموعه در تمامی نقاط حادثه دیده و جهت رفع مشکلات بوجود آمده مبادرت به تصمیمات و اقداماتی با هماهنگی کامل با وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و استانداری مازندران کرد.

وی یکی از اقدامات انجام شده را استفاده از ماشین آلات مرتبط با حوزه معادن برای بازگشایی معابر و جاده‌های حادثه دیده اعلام کرد و افزود: بازگشایی معابر و راه‌های شریانی و فرعی استان همانند بلده، هراز، کیاسر، برخی نقاط جاده فیروزکوه و شهرستان نکا از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

محمدپور گفت: با کمک صنایع معدنی نیز هماهنگی‌های لازم برای تامین مصالح و مواد معدنی برای ایجاد راه‌های موقت جاده‌های آسیب دیده انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در برهه فعلی از مرحله اصلی بحران عبور کرده و برنامه ریزی لازم برای جبران خسارت و رفع خرابی‌ها صورت گرفته است، افزود: این سازمان تمام تلاش خود را برای بازسازی و حل هر چه زودتر مشکلات مردم بکار می‌گیرد.
 

۲۱:۳۰ استقرار واحدهای بیمه‌ای در مناطق آسیب دیده ناشی از سیل

غلام رضا سلیمانی در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بیمه‌ای تاکید کرد که شرکت‌های بیمه در اسرع وقت واحدهای بیمه‌ای را در مناطق آسیب دیده مستقر کرده و با برآورد و جبران خسارات وارده به زیان دیدگان و ذی نفعان بیمه شده، نقش خود را در کاهش آلام سیل زدگان ایفا نمایند.

بر اساس همین گزارش پس از وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور، بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه‌ای را مکلف کرد که این کارگروه را با هماهنگی سندیکای بیمه‌گران ایران و رؤسای شوراهای هماهنگی استان‌های ذی ربط، تشکیل داده و نتیجه اقدامات کارگروه به تفکیک هر استان را به بیمه مرکزی ارسال نمایند.

این گزارش می‌افزاید شماره تلفن‌های ۲۴۵۵۱۳۳۰ (اداره کل نظارت فنی بر بیمه‌های غیرزندگی) و ۲۴۵۵۱۱۸۲ (اداره کل نظارت بر شرکت‌های بیمه و امور استان‌ها) و ۲۳۴۲ سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی ج. ا. ایران برای هماهنگی‌های لازم آماده پاسخگویی هستند.

گفتنی است با توجه به وسعت و پراکندگی حادثه و لزوم دریافت اطلاعات لازم برای پرداخت خسارتها، اطلاع رسانی لازم در خصوص نحوه پرداخت خسارتها از طرف بیمه مرکزی صورت خواهدگرفت.


سیل اخیر ۸۷۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی کشاورزی سیمرغ و بهشهر خسارت وارد کرد.
۱۸:۰۰  شناسایی خانه به خانه سیلزدگان در مازندران
 سردار محمدحسین بابایی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با عرض تسلیت به حادثه سیل شیراز و جان باختن تعدادی از هموطنان بر اثر سیلاب، به تازه‌ترین اقدامات امدادی سپاه کربلا در نهمین روز از واقعه سیل در مازندران پرداخت وگفت: با توجه به ذوب شدن برف‌ها و ادامه بارندگی، بیش از ۴۰۰ کیلومتر جاده اصلی و ۱۸۵۰ جاده فرعی در مناطق سیل زده دچار خرابی و رانش شدند که به دستور فرماندهی کل سپاه پاسداران یگان مهندسی ۴۷ نیروی زمینی سپاه در استان برای شناسایی جاده‌های اسیب دیده وارد عمل شد و طبق برنامه ریزی انجام شده در اسرع وقت برای تعمیرات جاده‌ها اقدام می‌کند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران در ادامه با تاکید بر گستردگی خرابی سیل در مازندران افزود: سپاه از شروع سیل که کانون آن شهرستان سیمرغ بود و عرصه بسیار پهناوری از ارتفاعات سواد کوه تا هزار جریب، جنوب شرقی مازندران تا کنار دریا را در برگرفت، وارد مرحله امداد رسانی شد.

سردار بابایی از روز اول شروع سیل تا به امروز که مازندران در نهمین روز پس از آن به سر می‌برد، با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ پاسدار و ۱۱۰۰ بسیجی تا کنون در حال امدادرسانی به سیلزدگان هستند، خاطر نشان کرد: طی دو روز اخیر تعدادی از گروه‌های جهادی از جمله گروه‌های جهادی طلاب بسیجی مازندرانی مقیم قم و شهرستان‌ها، گروه‌های جهادی دانشجویی و نیز گروه‌های جهادی محلات شامل گردان امام حسین (ع) به صورت خالصانه برای کمک رسانی به مردم سیل زده وارد عمل شدند.

رئیس پلیس راه مازندران از بارش باران، برف و لغزندگی جاده‌های استان و ترافیک نیمه سنگین در جاده هراز خبرداد.

۱۴:۵۴ کمک کارکنان صداوسیما مرکز مازندران به سیل زدگان
در یک اقدام خیرخواهانه کارکنان صداوسیمای مرکز مازندران یک روز از حقوق خود را به سیل زدگان استان اهدا کردند.
 
۱۴:۵۱ خسارت میلیاردی سیلاب مازندران به آثار تاریخی، صنایع دستی و گردشگری
سیلاب چند روز اخیر ۸۶ میلیارد ریال به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خسارت وارد کرد.
 
۱۴:۱۰ اشتباه در اعلام حالت اضطراری در سوادکوه
اعلام سازمان آتش نشانی زیرآب مبنی بر ورود سیلاب از خطیرکوه به این شهر و اعلام حالت اضطراری ناشی از یک اشتباه بود.
 
۱۳:۳۰ خسارت سیل به ۴۰ مزرعه ماهی در مازندران
مدیرکل شیلات مازندران گفت: وقوع سیل حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت به ۴۰ مزرعه ماهی در مازندران وارد کرده است.
 
۱۳:۲۶ بسیج تمام ارگان‌ها برای کمک به سیل زدگان در استان مازندران + فیلم
نیرو‌های امدادی از تمامی نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی و مردمی، برای کمک به مردم و جبران بخشی از خسارت‌ها دست به کار شده اند.
 
۱۲:۰۵ حل مشکل قطع آب مردم شهر‌های بابل و بابلسر
طرح اضطراری و کوتاه مدت برای رفع مشکل قطع آب شهر‌های بابل و بابلسر در حال اجرا است.
 
۱۰:۴۲ حضور نیرو‌های سپاه ۵ استان در مازندران
نیروهای سپاه استان‌های سمنان، تهران، اردبیل، زنجان و گیلان به عنوان معین مازندران برای امداد رسانی در مناطق سیل زده استان حاضر شدند.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.