فرماندار جیرفت هشدار داد؛

احداث سیل بند‌های غیر اصولی در روستا‌ها خطرآفرین است

فرماندار جیرفت در زمینه دست بردن در بالادست پل‌ها و احداث سیل بند‌های غیر اصولی در روستا‌های این شهرستان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امینی روش ،فرماندار جیرفت  با اشاره به خطر بروز سیلاب از بالادست روستا‌ها و محور‌های ارتباطی گفت: در برخی از روستا‌ها اقدامات غیر اصولی در جهت هدایت آب به سمت دهانه پل‌ها و احداث سیل بند‌های غیر اصولی در زمان بروز سیلاب می‌تواند زمینه بیشتر تخریب منازل مسکونی، زمین‌های کشاورزی و پل‌ها و جاده‌های دسترسی را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه دست بردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها ممنوع است افزود: در همه روستا‌های جیرفت برای جلوگیری و ارسال گزارش اینگونه دست بردن‌های تخریبی به دهیاران سپرده شده است تا از خسارت‌های کوتاه مدت و بلند مدت اینگونه اقدامات غیر قانونی جلوگیری شود.

فرماندار جیرفت گفت: پل‌های ساخته شده در جاده‌ها با توجه به حجم آبی مشخص طراحی شده است و در صورت هدایت چند مسیل آب رو به سمت این پل‌ها خسارت سنگینی به محور‌های ارتباطی وارد و خطرات دیگری را هم درپی خواهد داشت.

فرماندار جیرفت از فعال بودن گشت‌های راهداری، منابع طبیعی و امور اراضی در ایام نوروز خبر داد وگفت: در صورت مشاهده هرگونه دست بردن در تغییر مسیر آب و تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها افراد متخلف به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

احمد امینی روش از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف افراد سودجو و کم اطلاع مراتب را با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای جنوب استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

تصرف کنندگان حریم رودخانه ها به دستگاه قضا معرفی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار