وضعیت توزیع شکر در کرمان مطلوب است

معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به توزیع شکر در روز‌های آخر سال گفت:مقدار هفتصد تن شکر در سه روز آخر سال در استان توزیع شد و اکنون وضعیت مطلوبی در کل استان از نظر توزیع شکر داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،اولین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان صبح امروز با حضور مدیران ستادی در استانداری برگزار شد.

سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در این‌جلسه با اشاره به وضعیت جذب شکر دراواخر سال ۹۷گفت:۴۸۴۶تن کل سهمیه شکر استان بوده که این میزان ۳۱۰۱تن از انبار‌ها خارج و تا کنون در سراسر استان توزیع شده است.

وی بیان داشت؛ با توجه به درخواستی که از طرف مردم نسبت به شکر وجود دارد اصناف بایستی به موقع نسبت به بارگیری و دریافت شکر اقدام کنند.

دهقانی ،معاون اقتصادی استاندار کرمان هم در این جلسه بیان داشت:انشالله در سال جدید بتوانیم به موقع اقدام کنیم و کم کاری سال گذشته برخی از متولیان تکرار نشود.

وی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته مشکلات برای مردم پیش آمد گفت:این نحوه عملکرد و توزیع تنها ظلم به مردم است و بایستی تلاش بیشتری شود تا از وقوع این مشکلات احتمالی پیشگیری کرد.

دهقانی  با اشاره به توزیع شکر در روز‌های آخر سال گفت:مقدار هفتصد تن شکر در سه روز آخر سال در استان توزیع شد و اکنون وضعیت مطلوبی در کل استان از نظر توزیع شکر داریم.

وی از مدیران و متولیان امر خواست ضمن تعین زمانبندی تا یکشنبه هفته آینده سهمیه اختصاص داده شده برای جذب شکر در این مدت اگر شهرستان‌ها حواله‌ای در این خصوص صادر نکردند سهمیه باطل و به شهرستان‌های دیگر تحویل شود.

دهقانی بیان داشت:همچنین افرادی هم که همین هزینه را واریز کرده اند اگر تا یکشنبه آینده حواله تحویل نشد نیز ظرف این مدت باطل شود.

وی بر ارائه سهمیه شکر و راه اندازی دو کارخانه قند بردسیر و سیرجان برای تبدیل شکر خام به قند تاکید کرد.

دهقانی معاون اقتصادی استاندار آخرین قیمت شکر در استان را در حال حاضر ۴۵۰۰تا ۵هزار تومان به صورت آزاد و۳۵۰۰ تومان از طرف اصنافی که شکر سهمیه‌ای دریافت کرده اند عنوان کرد.

معاون اقتصادی استاندار از مردم خواست اگر شکر سهمیه ای در هر جای استان بیش از ۳ هزار و پانصد تومان توزیع شداطلاع رسانی نمایند و بیش از این مبلغ خریداری نکنند.

در این جلسه همچنین عنوان شد ؛ از ابتدای سال ۹۷تا پایان اسفندماه هزار و چهارصد تن مرغ منجمد  توزیع شده است.

سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت:از ابتدای سال تا کنون بیش از دو میلیون و نهصد هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بازار کرمان توزیع شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان هم از تشکیل پرونده‌های تخلف در گشت‌های ویژه نوروزخبر داد و گفت:رسیدگی به تخلفات طبق قانون در حال انجام است.

همچنین در این جلسه بیان شد:میوه ذخیره شب عید هم به روز توزیع شدکه ۴۸ درصد سهمیه توزیعی درشهر کرمان توزیع شده است و در حال حاضر هم موجودی میوه در استان وجود دارد در انبار‌ها و سعی میشود مدیریت کنیم که تا آخرین روز هم توزیع شود.

سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان در خصوص توزیع گوشت قرمز در ایام عید نوروز گفت:۵هزار راس دام زنده وارد استان شده است و کشتار به روز انجام میشود و مشکل خاصی اکنون نداریم.

وی بیان داشت:با توجه به ورود گردشگران به استان قرار بود میزان سهمیه گوشت قرمز به میزان پنج درصد اضافه شود که این اتفاق افتاد و خوشبختانه در این مدت درمیزان توزیع گوشت قرمز مشکلی نداشتیم.

در این جلسه همچنین در خصوص پیش خرید گندم توسط دلالان در جنوب استان بحث و تبادل نظر شد و بر لزوم پیشگری از آسیب‌های احتمالی آینده تاکید شد.

پایش نیازها درکالا‌های اساسی مردم و چگونگی توزیع عادلانه از مهمترین مواردی بود که در این جلسه بر آن تاکید شد.
انتهای پیام/ی

اولین جلسه تنظیم بازار استان کرمان تشکیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار