کارشناس عرب: جنگ یمن به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد

پروفسور علی الاحمد، رئیس موسسه امور خلیج فارس معتقد است جنگ یمن تا زمانی نامعلوم ادامه خواهد یافت زیرا انگلیس و آمریکا از این فرصت برای فروش بمب‌های بیشتر استفاده می‌کنند.

کارشناس عرب: جنگ یمن به این زودی‌ها پایان نمی‌یابدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پروفسور علی الاحمد، رئیس موسسه امور خلیج فارس در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت جنگ یمن که وارد پنجمین سال خود می‌شود و در آن نیرو‌های هوایی عربستان سعودی و امارات متحده عربی اهداف غیرنظامی را بمباران می‌کنند، تا زمانی نامعلوم ادامه خواهد یافت.

وی روز سه شنبه تاکید کرد: این جنگ خاتمه نمی‌یابد. هم انگلیس و هم آمریکا از این جنگ برای فروش بمب‌های بیشتر استفاده می‌کنند. این جنگ هیچ هدفی را دنبال نمی‌کند، مگر دامن زدن به اختلاف‌ها میان اعراب.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس در ماه نوامبر، تا آن زمان در جنگ یمن دست کم ۵۷ هزار و ۵۳۸ نفر کشته شده بودند. در این گزارش آمده بود که اگر تعداد کشته شده‌های ۹ ماه نخست ۲۰۱۵ [۱۳۹۴] هم بررسی شود، احتمالا این رقم به ۷۰ یا ۸۰ هزار نفر خواهد رسید.

رئیس و بنیانگذار موسسه امور خلیج فارس افزود: این جنگ را باراک اوباما به راه انداخت تا فروش تسلیحات آمریکا به سعودی‌ها را افزایش دهد و توجیه کند و پروژه‌ای در اختیار سعودی‌ها قرار دهد تا بر روی آن کار کنند.

الاحمد یادآور شد: «سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی همچنان به حمایت جدی از حملات نیرو‌های سعودی و امارات که تلفات غیرنظامی به دنبال دارد و فروش تسلیحات گرانقیمت به آن‌ها ادامه می‌دهند. به نظر می‌رسد کشتار بیش از ۱۰۰ هزار کودک یمنی برای ترزا می، نخست وزیر انگلیس، و سیاستمداران آمریکایی مانند جرالد فیراستین لذت بخش است.» جرالد فیراستین از سپتامبر ۲۰۱۰ [۱۳۸۹] تا اکتبر ۲۰۱۳ [۱۳۹۲] در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، سفیر آمریکا در یمن بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
خداوند نابود کند رژیم عربستان وامریکا وامارات وانگلیس وپیروز کرداند یمن
آخرین اخبار