اراضی کشاورزی اندیمشک در سیلاب غرق شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک خسارت بارندگی و سیلاب اخیر به اراضی کشاورزی این شهرستان را بیش از ۴۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید هدایت موسوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک درخصوص میزان خسارت بارندگی به اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: بارندگی همراه با تندباد و تگرگ هفته جاری بیش از ۴۶ میلیارد و ۴۰۹ میلیون ریال به بخش کشاورزی خسارت زد.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین خسارت به مزارع گندم و کلزا در بخش‌های الوار گرمسیری و مرکزی وارد شده است اظهار داشت: برخی مزارع تا ۴۰ درصد آسیب دیده اند.

موسوی تصریح کرد: تاسیسات، زیرساخت‌ها و محصولات کشاورزی بخش‌های مرکزی و الوار گرمسیری اندیمشک نیز در این بارندگی و سیلاب دچار خسارت جدی شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک در ادامه بیان داشت: طی بارندگی‌های چند روز اخیر ۲ هزار و ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی محصول گندم و کلزا اندیمشک خسارت دید که در مجموع ۴۰ درصد گندم آبی، ۳۰ درصد گندم دیم، ۴۰ درصد کلزای آبی و ۳۰ درصد کلزای دیم خسارت دیده اند.

این مقام مسئول با اشاره به خسارت بخش دام و طیور افزود: ۱۲۰ راس دام سبک و ۵ هزار قطعه ماهی گرمابی نیز تلف شده است.

وی مبلغ خسارت برآوردی دام سبک را ۲ هزار و ۱۶۰ میلیون ریال و آبزیان پرورشی را هزار و ۲۵۰ میلیون ریال عنوان کرد.

سید هدایت الله موسوی اذعان داشت: میزان تولیدات کشاورزی این شهرستان در شرایط مناسب آب و هوایی را سالانه ۶۰۰ هزار تن دانست.

انتهای پیام/گ

اراضی کشاورزی اندیمشک از خسارت بارندگی در امان نماندند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.