حضور ۱۶ هزار مسافر نوروزی در امامزادگان خضری دشت بیاض

رئیس اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض از حضور ۱۶ هزار مسافر نوروزی در امامزادگان خضری دشت بیاض خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حیدری رئیس اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض گفت: از ابتدای طرح نوروزی آرامش بهاری تاکنون ۱۶ هزار و ۴۵۰ نفر زائر به زیارت امامزادگان و بقاع متبركه شهرستان خضری دشت بیاض مشرف شده اند.

وی افزود: سازمان اوقاف وظیفه خطیر مدیریت امامزادگان را برعهده دارد و در تلاش است تا براساس تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر قطب فرهنگی شدن امامزادگان، سطح خدمات‌رسانی فرهنگی، اجتماعی، معنوی و رفاهی را در بقاع متبرکه ارتقا بخشد.

حیدری بیان داشت: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران در دو بقعه متبرکه شهرستان خضری برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض با بیان اینکه طرح نورزی آرامش بهاری با حضور 4 نفر از روحانیون و مبلغان آموزش دیده اعزامی و بومی در این شهرستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با حضور کارشناسان و روحانیون اعزامی برنامه‌های مختلف فرهنگی در امامزادگان در غالب خیمه‌های معرفت اجرایی می‌شود.

حیدری با بیان اینکه در اجرای طرح آرامش بهاری خیمه‌های معرفت نیز دایر و در قالب آن نسبت به ترویج سنت حسنه وقف نیز اقدام می‌شود، تصریح کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه الهی است که باید همواره به آن توجه داشت.

وی افزود: شهرستان خضری دشت بیاض از پتانسیل بالای گردشگری و به خصوص گردشگری مذهبی برخوردار است و اکثر مسافرانی که به خراسان‌جنوبی سفر می‌کنند به این شهرستان نیز می‌آیند.

حیدری، اسکان موقت زائرین را یکی دیگر از برنامه‌های طرح آرامش بهاری عنوان و اظهار داشت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا روز پنجم فروردین‌ماه یک هزار و 675 نفر زائر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه شهرستان اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته استقبال خوبی از طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شد، گفت: امسال نیز مسافران از این طرح نسبت به سنوات گذشته استقبال چشمگیری خواهند داشت.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.