لزوم افزایش خروجی سدهای خوزستان برای پذیرش سیلاب های جدید

استاندار خوزستان افزایش خروجی از سدهای استان را به منظور آمادگی برای پذیرش سیلاب های جدید الزامی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در جریان بازدید از سد‌های دز و کرخه با بیان اینکه شرایط کنونی سد‌های استان تا حدودی عادی است، گفت: با توجه به بارش‌های جدید در روز‌های آینده حجم خروجی آب سد‌های خوزستان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این سد‌ها هنوز ظرفیت خالی دارند و تاکنون اوضاع مدیریت شده بیان کرد: درحال حاضر سد دز از لحاظ ذخیره در بهترین شرایط قرار دارد و حجم خالی مخازن آن حداکثر ۲۲۰ میلیون مترمکعب است.

شریعتی با بیان اینکه بارش‌های اخیر شرایط را تغییر داده است، اذعان داشت: با توجه به پیش بینی ادامه بارش‌ها مجبوریم حجم بیشتری از آب مخازن را خالی و شرایط سد را برای پذیرش سیلاب‌های جدید مهیا کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر سیلاب‌های جدید به سمت این رودخانه و سد وارد شوند و قبل از آن نتوانیم مخازن سد را خالی کنیم، مجبوریم همان سیلاب‌ها را مستقیم روانه رودخانه کنیم که تبعات بدی برای پایین دست خواهد داشت.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم رهاسازی آب دریاچه طبق برنامه اظهار داشت: این رهاسازی‌ها شاید نگرانی‌هایی ایجاد کند، ولی این کار مدیریت شده و با برنامه است.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه حجم آب خروجی افزایش یافته و در صورت لزوم این مقدار افزایش می‌یابد.

نماینده عالی دولت در استان بر لزوم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی برای همراهی مردم در شرایط کنونی تاکید کرد و از عشایر و ساکنان حریم رودخانه‌ها خواست از محل‌های پرخطر فاصله بگیرند.

غلامرضا شریعتی درخصوص وضعیت سد کرخه بیان داشت: این سد رقمی از حجم ذخیره آب را تجربه می‌کند که از زمان ساخت تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه این شرایط را باید مدیریت کنیم، اظهار کرد: امکان ریسک زیادی نداریم، ولی زمان و فرصت کافی برای برنامه ریزی و مدیریت وجود دارد.

شریعتی اذعان داشت: مردم و کشاورزان در پایین دست برای درک شرایط کنونی و همراهی با مسئولان در مدیریت اوضاع آماده کرده ایم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه میزان خروجی از سد کرخه به ۸۰۰ تا ۹۰۰ مترمکعب نیز افزایش می‌یابد، گفت: مردم به هشدار‌ها و اطلاعیه‌های ضروری توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: امیدواریم به لطف الهی و با هماهنگی همه دستگاه‌های انتظامی، نظامی، اجرایی و قضایی شرایط را به نحوی مدیریت کنیم که مشکل خاصی پیش نیاید.

شریعتی از مسئولان اندیمشک برای اتخاذ تصمیمات مناسب در شرایط بارندگی و پیگیری امور قدردانی کرد.

انتهای پیام/گ

افزایش خروجی از سد‌های خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.