معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان اهر

جاذبه‌های گردشگری شهرستان اهرمیزبان گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شهرستان اهر در ۱۱۰ کیلومتری تبریز واقع شده است. این شهرستان از سمت شمال با شهرستان‌های هوراند و کلیبر، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان ورزقان و از سمت جنوب با شهرستان هریس هم‌مرز است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان اهر

محمدی مدرس تاریخ درباره پیشینه شهرستان اهر به  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:سرزمین اهر دارای گذشته‌ای دور است. سنگ نبشتة اورارتویى، بر دامنة کوه زاغى واقع در شمال روستای سقین دل، در نزدیکى اهر و نیز بقایای دژ‌های ساسانى در این منطقه گواه این ادعاست.

وی افزود: در حدود العالم، اهر قصبة میمد (میمند) معرفى شده است. در اواخر سدة ۶ و اوایل سدة ۷ ق، اهر مدتى تختگاه ملوک پیشتکین بود. در دورة صفویه، اهر به سبب وجود بارگاه شیخ شهاب‌الدین اهری در آنجا، مورد توجه شاهان صفوی قرار داشت و مدتى نیز حاکم‌نشین قره‌داغ شمرده مى‌شد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان اهر

محمدی کفت: در دورة قاجاریه و جنگ نخست ایران با روسیه، اهر مدتى مرکز فرماندهى عباس میرزا برضد قوای روسیه بود. در شهریور ۱۳۲۰ ش، شهر اهر و شهر‌های دیگر آذربایجان، مورد حملة هوایى نیرو‌های شوروی قرار گرفت و عده‌ای از مردم اهر در این حمله، کشته شدند.

محمودی فرماندار شهرستان اهر نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:با توجه به قابلیت‌ها و امکانات شهرستان اهر، محوریت توسعه این شهرستان بخش گردشگری، توسعه معادن و فعالیت‌های وابسته به آن و توسعه کشاورزی و دامداری استوار گشته است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان اهر

وی افزود:هم چنین با توجه به اینکه در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های خوبی در ایجاد باغات در این شهرستان انجام شده است، باعث ایجاد پتانسیل خوبی برای ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی کشاورزی و همچنین سردخانه‌ی بالای صفر در این شهرستان شده است.

آبدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم به  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:بقعه و آرامگاه شیخ شهاب‌الدین اهری (باقیمانده از دوره صفوی)، مسجد جامع اهر، بازار سرپوشیده اهر، کاروانسرای شاه عباسی، جنگل طبیعی انداب (پارک جنگلی فندقلو در ۲۵ کیلومتری اهر)، جنگل طبیعی تنباکولو (واقع در بخش هوراند)، خانه دکتر قاسم اهری، سد ستارخان اهر، قلعه پشتوی هوراند از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان اهر

علیخانی نیز که به همراه خانواده از تهران به اهر سفر کرده نیز به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:بازار سر پوشیده اهر بسیار جالب و جذاب بود و پارک چنگلی فندقلو نیز بسیار زیبا و سر سبز است که گردشگران از دیدن آن لذت می‌برند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان اهر

مفتخری نیز که به همراه خانواده از کاشان به شهرستان اهر سفر کرده در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، افزود: سیب قره قرمز، گردو، لبنیات مرغوب (کره، خامه و ماست)، تخم مرغ محلی، رشته پلویی روستای دیزبین، شیرینی اهری و نان یوخا از مهمترین سوغات این شهرستان بوده اند که برای کاشان تحفه می‌برند.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان اهر میزبان گردشگران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار