توجه بهداشت در مناطق سیل زده خوزستان

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان از توجه و نظارت بر بهداشت مناطق سیل زده در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر سید مهدی حسینی زاده، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان داشت: مداخلات حوزه بهداشت در خصوص مناطق آبگرفته، نظارت بر سلامت آب و پیگیری تامین آب جایگزین به صورت تانکر‌های آب شرب سالم و آب‌های بسته بندی، سرویس بهداشتی روستا‌ها و محل‌های اسکان جایگزین برای جابجایی خانواده‌ها و اهالی روستا‌ها است.

وی افزود: نظارت بر وضعیت محل‌های احتمالی پخت و تامین غذا و سالم سازی مخازن آب با استفاده از کلر مادر، نمونه برداری میکروبی آب و بررسی وضعیت کلر باقی مانده آب این مخازن نیز مدنظر است.

حسینی زاده بیان کرد: همکاران به ویژه در مناطقی از جمله روستای بامدژ اهواز، بلوطک شیخان ایذه، پیان ایذه و جریک مسجدسلیمان نظارت می‌کنند و آماده باش هستند و یکی دیگر از اقدامات بازرسان بهداشت محیط این است که با توجه به شرایط جوی و بارندگی، نظارت ویژه بر محل‌های اسکان موقت مهمانان نوروزی نیز در دستور کار قرار دارد.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: یکی دیگر از مسائل به ویژه در اهواز، بالازدن فاضلاب‌های معابر و خیابان‌ها است که شناسایی نقاط بحرانی بالازدگی فاضلاب و محل‌هایی که که امکان تداخل آب و فاضلاب وجود دارد در دستور کار است.

انتهای پیام/م

اهمیت مسئولان به بهداشت در مناطق سیل زده خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.