بیش از یکهزار مرکز تهیه و توزیع موادغذایی مورد بازرسی قرار گرفت

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از انجام بیش از یکهزار مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی از ابتدای برنامه سلامت نوروزی تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریفی، رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه برنامه سلامت نوروزی سال ۹۸ از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ آغاز شده و تا ۲۰ فروردین سال جاری ادامه دارد، گفت: این طرح با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری مواد غذایی، آب، سنجش بار میکروبی سطوح از ساعت ۸ صبح لغایت ۸ شب و براساس موقعیت جغرافیایی و فعالیت صنوف تحت پوشش تا ساعت ۱۲ شب در محدوده تحت پوشش غرب اهواز اجرا و از کلیه اماکن حساس شهرستان، شامل: اغذیه فروشی ها، رستوران ها، تالارها، هتل ها، مراکز اقامتی، قنادی ها، محل‌های اسکان مهمانان نوروزی، محل‌های اسکان کاروان‌های راهیان نور، جایگا‌های سوخت و سایر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در طرح سلامت نوروزی، ۴۰ کارشناس و بازرس بهداشت محیط امربازرسی و نظارت را بر عهده داشته و در قالب تیم‌های ۲ نفره این نظارت‌ها را انجام می‌دهند.

شریفی تصریح کرد: ۳ کارشناس بصورت مستمر در آزمایشگاه آب این مرکز حضور و فعالیت دارند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، ضمن توصیه به مردم مبنی بر رعایت بهداشت محیط و مواد غذایی در ایام عید نوروز، تاکید کرد و اظهار داشت: شهروندان مایحتاج غذایی را از فروشگاه‌های معتبر و فروشگاه‌هایی که نسبت به رعایت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی اقدام می‌کنند، تهیه نمایند.

این مقام مسئول بیان کرد: از ابتدای برنامه سلامت نوروزی بیش از یکهزار و ۸۰۰ بازرسی انجام شد و ۱۰ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۳ محل پلمپ شده اند.

مهرداد شریفی افزود: در طول این مدت ۱۱۰ مورد نمونه برداری مواد غذایی انجام و انجام ۸۵۰ مورد کلر سنجی و ۱۲۵ مورد نمونه برداری از آب انجام گردیده است.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه رعایت نکردن بهداشت محیط و بهداشت موادغذایی، موضوع را از طریق سامانه ۱۹۰ به اطلاع بازرسان بهداشت محیط برسانند تا در اسرع وقت از محل‌های مورد شکایت بازرسی ویژه به عمل آورند و به شکایات شهروندان رسیدگی شود که از ابتدای برنامه سلامت نوروزی تا کنون ۲۹ مورد پیگیری شکایات مردمی انجام گردیده.

انتهای پیام/گ

بازرسی از فروشگاه‌های موادغذایی و اغذیه فروشی

برچسب ها: بهداشت ، امنیت غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.