جیمز کومی: نمی‌دانم چرا مولر در تحقیقاتش، برای ترامپ احضاریه صادر نکرد

رئیس سابق اف‌بی‌آی احضار نشدن ترامپ در طول تحقیقات دو ساله بر روی پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات این کشور را زیر سوال برد.

جیمز کومی: نمی‌دانم چرا مولر در تحقیقاتش برای ترامپ احضاریه صادر نکردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا روز گذشته احضار نشدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در طول دو سال تحقیقات مربوط به پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا و تبانی احتمالی میان ستاد ترامپ و مسکو را زیر سوال برد.

اداره کننده سابق پلیس فدرال آمریکا در گفتگو با ان بی سی اعلام کرد نمی‌داند که چرا ترامپ در جریان دو سال تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، حکم احضار دریافت نکرده است.

اظهارات جیمز کومی در حالی مطرح شد که چند روز پیش بازرس ویژه این پرونده نتایج نهایی تحقیقات دو ساله تیم خود را تقدیم وزارت دادگستری آمریکا کرد. در متن ۴ صفحه ای، که روز یکشنبه ویلیام بار، دادستان کل آمریکا تقدیم کنگره کرد، آمده است که تحقیقات مولر به شواهد کافی مبنی بر همکاری میان ستاد انتخاباتی رئیس جمهور این کشور و روسیه دست نیافته است. با این حال دادستان کل یادآور شد که گزارش نهایی مولر، ترامپ را در این زمینه تبرئه نمی‌کند.

علیرغم آنکه دفتر بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه بیش از یک سال به دنبال برگزاری مصاحبه حضوری با رئیس جمهور آمریکا بود با این حال در طول ۲۲ ماه تحقیقات، مولر موفق به مصاحبه با ترامپ نشد. در عوض رئیس جمهور آمریکا در ماه نوامبر به برخی سوالات مطرح شده از سوی مولر به صورت مکتوب پاسخ داد.

رئیس سابق اف بی آی همچنین اعلام کرد مسئله گیج کننده این است که مولر در نهایت مشخص نکرد که آیا ترامپ قصد مانع تراشی در مسیر اجرای عدالت را داشته است یا خیر.

جیمز کومی اعلام کرد: «برای اینکه همه مسایل ارتباطی بین ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ با روسیه افشا شود تنها راه برای انجام این کار و حفظ اعتماد این است که نتیجه تحقیقات خود را به همگان نشان دهند.»

جیمز کومی پیش از آنکه در ماه مه سال ۲۰۱۷ از سوی ترامپ از سمت خود برکنار شود، تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و تبانی میان کمپین انتخاباتی ترامپ و مسکو را هدایت می‌کرد.

دونالد ترامپ و همکارانش بار‌ها همه اتهامات مربوط به تماس‌های غیرقانونی با مقامات روس در دوران انتخابات را رد کرده‌اند. در ۲۴ مارس، وزارت دادگستری آمریکا گزارش نتیجه تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را منتشر کرد. بر اساس این تحقیقات، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه کمپین انتخاباتی ترامپ «توطئه و یا همکاری» با روسیه برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ داشته است، یافت نشد. با این حال، این گزارش مدعی شده مسکو تلاش کرده است از طریق آژانس تحقیقاتی اینترنتی (IRA) و همچنین حملات هکر‌ها بر انتخابات آمریکا تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار