نماینده کارگری شورای عالی کار مطرح کرد؛

افزایش دستمزد سال ۹۸ تنها ۵۲ درصد سبد معیشت یک کارگر را پوشش می‌دهد

خدایی گفت:درحال حاضر افزایش دستمزد در سال ۹۸ تنها ۵۲ درصد از سبد معیشت را پوشش می‌دهد.

افزایش دستمزد سال ۹۸ تنها ۵۲ درصد سبد معیشت یک کارگر را پوشش می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی خدایی نماینده کارگری شورای عالی کار در خصوص حق مسکن کارگران در سال ۹۸ اظهار کرد: موضوع حق مسکن در روز‌های پایانی سال ۹۷ در کمیته زیرمجموعه  دولت مطرح شد.

وی با بیان اینکه بنابر قول وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در اولین جلسه دولت حق مسکن کارگران تصویب می‌شود، افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و امدادرسانی‌هایی که به مناطق سیل‌زده انجام شده است توقع نمی‌رود که در این ایام این موضوع به تصویب برسد، اما امیدواریم در اولین فرصت پیگیری‌های لازم انجام شود.

خدایی ادامه داد: حق مسکن کارگران تا پایان فروردین ماه تصویب و ابلاغ می‌شود.

نماینده کارگری شورای عالی کار با بیان اینکه تاکنون این مبلغ ۴۰ هزار تومان استناد شده است، افزود: بنابر قانون تصویب حق مسکن کارگران پس از تایید اعضای شورای عالی کار، بر عهده هیات وزیران است.

خدایی در خصوص افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق دستمزد کارگران مطابق کارمندان و دولت افزود: حقوق کارگران و کارمندان به طور یکسان نیست و افزایش حقوق کارمندان از یک تا ۱۰ درصد به اختیار دولت گذاشته شده است که با توجه به اختلافات در نهایت این افزایش برای کارمندان دولت ۵ درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه پایه سنواتی مبلغی است که بابت سابقه و تجربه افراد داده می‌شود، گفت: اگر فردی در کارگاه‌های دیگر سابقه کار داشته باشد تنها سنوات سابقه کار در کارگاه جدید باید محاسبه شود.

خدایی ادامه داد: در خصوص حداقل دستمزد در سال جدید ۱۷۶ ساعت کاری درست‌ترین عدد مطرح شده برای محاسبه دستمزد است.

وی با بیان اینکه بر اساس پراکندگی‌های ساعات مطرح شده پیشنهاد فرمول یکسان در دستور کمیته حقوقی شورای عالی کار قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۹۶ درصد قرارداد‌های کاری پاره وقت هستند باید گفت ۹۶ درصد کارگران نیز از امنیت شغلی برخوردار نیستند و تنها ۴ درصد دارای امنیت شغلی و قرارداد دائم اند.

خدایی گفت: مبلغ ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سبد معیشت کارگران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با افزایش دستمزد سال ۹۸ تنها ۵۲ درصد از سبد معیشت پوشش داده خواهد شد، تصریح کرد: این فاصله ثابت نخواهد ماند چراکه تورم در پیش داریم.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
من از دولت محترم خاهش دارم اقای روحانی ماها بااین حقوق نمیتوانیم زندگی کنیم چون نوه بزرگ زن مریض خرج گران با این حقوق یک نیم با ژرژ خانه تلفن برق گاز اب اقای دولت به ماها رحم کنید خیلی سخته فقط یک نان خالی میتونیم بگیریم خودتان قضابت کنید روزی پنجا ه هزار تومان بهش چه میشود گرفت پنصد هزار تومان خرج ژارژ ساختمان میشود اقای روحانی کمک کن بند هم سهام عدالت هم نداریم خاهش میکنم به داد ماها برسید خیلی دوست داریم یک کیلو گوشت بخریم بخدا مریض داریماقای روحانی ما را فراموش نکنید ماها که مستمر بگیر تامین اجتمای هستیم خیلی با سختی زندگی میکنیم خداوند شما را برای همی ما نگهدارد دست شما را میبوسیم
آخرین اخبار