رئیس کمیته تحقیق و تفحص از گمرکات؛

نبود پنجره واحد در گمرکات/برای رونق تولید باید مرز‌های کشور ۲۴ ساعته باشند

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از گمرکات گفت:برای رونق تولید باید مرز‌های کشور ۲۴ ساعته باشند.

نبود پنجره واحد در گمرکات/برای رونق تولید باید مرز‌های کشور ۲۴ ساعته باشندنادر قاضی پور رئیس کمیته تحقیق و تفحص از گمرکات و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: اولین مشکلی که در گمرکات کشور وجود دارد نبود مدیریت واحد در گمرک  است.

قاضی پور ادامه داد: طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی و ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور، مدیریت در گمرکات باید زیر نظر گمرک باشد، ولی در حال حاضر سازمان هایی مانند پایانه ها، استاندارد، جهاد کشاورزی، به صورت جداگانه و موازی با گمرکات قوانینی  اعمال می کنند که موجب به وجود آمدن بسیاری از  مشکلات می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجناس و کالاهای صادراتی در گمرکات در هفت مرحله پایش می شوند، گفت: این روند مشکلات زیادی از جمله افزایش هزینه ها برای تجار مواد اولیه و صادر کنندگان تولیدات داخلی به وجود می آورد و برای حل این مشکل باید کالاها و اجناس در یک مرحله و آن هم توسط مسئولان گمرک پایش شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از گمرکات کشور تاکید کرد: اگر پایش کالاها در مرزها و گمرکات به چهار ساعت برسد شاهکار کرده ایم که متاسفانه این امر تا بیس روز نیز طول می کشد.

قاضی پور گفت: اگر به دنبال اقتصاد بدون نفت هستیم باید گمرکات به صورت ۲۴ ساعته فعال باشند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از گمرکات بیان کرد:با توجه  به تغییرات مدیران گمرکات و پیگیری های وزیر اقتصاد، برای رونق تولید و افزایش صادرات باید هر چه سریعتر دروازه های زمینی گسترش پیدا کند و گمرکات محلی فعال شوند.

 

انتهای پیام/م

برای رسیدن به اقتصاد بدون نفت باید گمرکات به صورت ۲۴ ساعته فعال باشند

برچسب ها: گمرک ، اخبار مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.