برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ادبی جانکی در شهرستان باغملک

مدیر اجرایی جشنواره فرهنگی ادبی جانکی از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ادبی جانکی در شهرستان باغملک با محوریت همبستگی و همگرایی ایلات و اقوام خبر داد.

روح الله توکلی تامرادی، مدیر اجرایی جشنواره فرهنگی ادبی جانکی شهرستان باغملک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نخستین جشنواره فرهنگی ادبی جانکی در این شهرستان با محوریت همبستگی و همگرایی ایلات و اقوام برگزار می گردد.

وی بیان داشت: این جشنواره از ساعت ۱۳ امروز آغاز می شود و برنامه های متنوعی برای مدعوین و مهمانان این جشنواره برگزار خواهد شد.

میثم جلالی، مدیر فرهنگی جشنواره فرهنگی ادبی جانکی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اظهار کرد: حفظ فرهنگ ها و اشتراکات فرهنگی مذهبی، امری ضروری جهت همبستگی و همگرایی قبایل و ایلات است.

وی در ادامه افزود: فرهنگ" مرزگذاری های قومیتی و جغرافیایی را کنار گذاشته و اشتراکات اجتماعی اقلیمی را در نکاتی مشترک پیوند می دهد و آنچه که پیشینه فرهنگی مشترک را در میان اقوام پدید می آورد، عقاید و عواطف، آداب و رسوم مردمان آن سرزمین است که در شهرستان باغملک از نظر علوم دینی و اعتقادی بیش از دیگر نقاط لُرنشین و عشایر نشین دارای آثار و ابنیه تاریخی است.

جلالی اذعان داشت: این ویژگی در ابعاد شخصیتی مردم جانکی نقش بسزایی داشته و مردمان این کهن دیار از نظر رفتارشناسی مردمانی صلح جو، حق طلب، سخت کوش و شجاع هستند که سیاحان داخلی و خارجی بدان اشاراتی داشتند.

مدیر فرهنگی جشنواره فرهنگی ادبی جانکی تصریح کرد: در این راستا از مردم و اهالی باغملک، قلعه تُل و بخش های میداود، صیدون و بخش مرکزی این شهرستان باغملک دعوت می شود به منظور حفظ سنت های بومی محلی و ارزش های فرهنگی تاریخی با هدف همبستگی فرهنگی در این جشنواره گردهم آییم و یک روز شاد و دلنشین را در کنار یکدیگر سپری کنیم.

همچنین نسرین کریمی، دبیر جشنواره فرهنگی ادبی جانکی باغملک گفت: از تمامی شهروندان و هموطنان دعوت می گردد که در این جشنواره حضور داشته و در کنار هم لحظاتی شاد را رقم بزنیم.

وی تاکید کرد؛ خواهشمندیم به دلیل مساءل امنیتی، از به همراه آوردن سلاح خودداری کنید.

گفتنی است، این جشنواره امروز ۹ فروردین ماه ۹۸، راس ساعت ۱۳ در شهرستان باغملک، کوی رستم آباد، نبش فنی و حرفه ای، جنب میدان بختیاری برگزار می گردد.

انتهای پیام/گ

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار