آیت الله علم الهدی:

خسارات سیل ناشی از مدیریت فرصت طلبانه است

امام جمعه مشهد گفت: سیل نه خشم طبیعت و نه خشم خداوند است، زیرا باران مظهر رحمت الهی بوده و اگر خسارت‌هایی ایجاد شد اشکال در مدیریت فرصت طلبانه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد امروز ظهر در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: وقتی فرد یا جریانی در کشور روی کار می‌آید که می‌خواهد از این فرصت برای کسب قدرت استفاده کند دیگر مدیریت جهادی وجود ندارد و در این شرایط رحمت الهی تبدیل به نکبت برای مردم می‌شود.
 
وی با بیان اینکه سیل گلستان قابل مهاربود زیرا از همان اول می‌توانستند راه آب را به طرف دریا باز کنند و آب وارد مزارع، خانه‌های مردم و شهر نشود که بعد از چند روز با برداشتن موانع توسط سپاه آب تخلیه شد، تصریح کرد: در سیل شیراز از ۲۴ ساعت قبل هشدار لازم و اطلاع رسانی انجام شده بود، اما مسافران اطلاع نداشتند و باید قاطعانه از حضور مردم در این محدوده جلوگیری می‌شد.
 
امام جمعه مشهد گفت: الگوی خدمت رسانی مردم به یکدیگر در سیل گلستان دوباره به رخ جهانیان کشیده شد و مانند سیل در آمریکا نبود که مردم  ایالت تا یک ماه پس از حادثه برق و خوراک نداشته باشند.
 
آیت الله علم الهدی افزود:اگر خدای نکرده مدیریت در دولت، مجلس و قوه قضائیه فرصت طلبانه باشد برای مردم مشکل ایجاد می‌کند و دشمنان نیز از این فرصت استفاده می‌کنند و می‌گویند مرگ بر آمریکا دامن خودتان را گرفت که در پاسخ باید گفت که مگر مردم ژاپن هم مرگ بر آمریکا گفتند که دچار سونامی شدند؟
 
وی تصریح کرد: این کشور برای حل مشکلاتش مدیریت جهادی و انقلابی می‌خواهد و مردم در طول ۴۰ سال گذشته مدیریت انقلابی را لمس کرده اند، در زلزله غرب کشور و سیل گلستان نهاد‌هایی که وارد صحنه شدند سپاه و یا ارتش بودند که زیر نظر مقام معظم رهبری هستند و اگر این مدل مدیریت در قوه قضائیه و دولت پیاده شود شاهد حل مشکلات خواهیم بود.
 
امام جمعه مشهد گفت: رئیس جدید قوه قضائیه باید در انتصاب مدیران توجه کند تا شاهد قطع شدن دست هر متجاوز و مفسدی باشیم و نمایندگان مجلس نیز که نظارت بر مدیریت کشور دارند باید نظارت کنند مدیریت مسئولیت مدار در کشور حاکم شود نه اینکه شاهد مدیریت فرصت طلب باشیم.

آیت الله علم الهدی با بیان این سوال که اساسا وعده‌های خداوند متعال در قرآن بر چه مبنا و اساسی است و آیا از مقوله وعده‌های متداولی است که ما برای تشویق فردی به کار خوب آن را وعده می‌دهیم، افزود: بخشی از وعده‌های خداوند بیان واقعیت است؛ به ما بیان می‌شود اگر مسیر زندگی ما در اجرای تقوای الهی باشد نتیجه این زندگی، سعادت است و نهایت به این سعادت نائل خواهید شد و اگر بنا شد مسیر زندگی و حیات شما برخلاف تقوا و در غیر مسیر دستورات الهی باشد به این ذلت و نکبت در سرنوشت زندگی مبتلا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این بیان واقعیت، یا مربوط به آینده زندگانی مادی این جهانی ماست و یا بیان این واقعیت مربوط به زندگانی اخروی ما است، تصریح کرد: وعده‌های خدا فقط مربوط به آخرت نیست و در مسئله جریان مادی زندگی ما نیز اعلام‌های واقعیت از سوی پروردگار صورت گرفته که به صورت وعده و در ادبیات وعده در آیات قرآن به ما ارائه شده و این وعده به معنای «نوید» است.

امام جمعه مشهد گفت: گاهی نیز این وعده‌ها در قالب عهد و پیمان و در مقام اجرای آن است که خداوند به ما وعده رسیدن به یک نتیجه بسیار مثبت و عالی می‌دهد و در مقام تخلف از عهد و پیمان نیز نتیجه شومی نصیب انسان خواهد شد و این به ما ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام//ف.ش
 

سعادت نتیجه اجرای تقوای الهی در زندگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار