هشدار پلیس فارس برای پیشگیری از سرقت در ایام نوروز

سرپرست اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس برای پیشگیری از سرقت خودرو در ایام نوروز، به شهروندان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی سرپرست اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان انتظامی مشخص شده که اکثر سارقان، خودرو‌هایی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که در مدت زمانی کوتاه بتوان به راحتی آن را سرقت کرد؛ بنابراین هرچه تجهیزات ایمنی کامل تری در خودرو به کار برده شود و مراقبت بیشتری صورت گیرد، امکان سرقت توسط سارقان کاهش می‌یابد.

وی به مالکان خودرو‌ها توصیه کرد: اتومبیل خود را به سیستم ایمنی مانند دزدگیر صوتی، قفل پدال، قفل فرمان، قطع کننده سیستم برقی و دیگر امکانات تجهیز کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رانندگان قبل از ترک خودرو از بالابودن شیشه‌ها و قفل بودن در‌ها اطمینان داشته باشند، افزود: شهروندان تا آنجا که امکان دارد خودروهایشان را در پارکینگ‌های عمومی و مکان‌های پرتردد یا خیابان‌های اصلی پارک کنند.

نعمایی با بیان اینکه تا آنجا که امکان دارد از مراجعه به تعمیرگاه‌های غیر مجاز و متفرقه و سپردن خودرو و سوئیچ آن برای تعمیر و سرویس به کسانی که نمی‌شناسید، خودداری کنید، تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی و حتی برای لحظه‌ای کوتاه، اتومبیل خود را به صورت روشن رها نکنید.

سرپرست اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس تصریح کرد: در صورت مفقود شدن پلاک وسیله نقلیه تان، سریعاً مراتب را به کلانتری یا پاسگاه محل فقدان گزارش دهید و هنگام مواجه شدن با صحنه‌های تصادف یا نزاع ساختگی وسیله نقلیه خود را رها نکنید.

وی گفت: در صورت معامله خودرو در بنگاه ضمن مطالعه مفاد قولنامه قبل از امضاء، نسبت به گرفتن یک برگ قولنامه تنظیم شده از بنگاه اقدام کنید و در صورت معامله خودروی دست دوم در اولین فرصت به همراه فروشنده جهت تعویض پلاک به مرکز مربوطه مراجعه کنید چرا که همه پلاک‌ها شخصی هستند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: از پارک خودروی خود در نقاط خلوت و کم تردد و تاریک خودداری کنید و تا آنجا که امکان دارد آن را در محل دید و دسترس دوربین‌های مداربسته اماکن پارک کنید.

انتهای پیام/چ

پیشگیری از سرقت در ایام نوروز

برچسب ها: سرقت ، نیری انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.