ضرورت احداث سد بختیاری بر حوضه دز

استاندار خوزستان از ضرورت احداث سد بختیاری بر حوضه دز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به تقویت سامانه بارشی درهفته آینده دراین استان گفت: این سامانه نیازمند آمادگی بیشتری است و باید شرایط به گونه‌ای مدیریت گردد که حداقل آسیب متوجه استان شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای از اساتید دانشگاه، مشاوران و کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان برای تصمیم گیری در خصوص مدیریت رهاسازی آب از سد‌های کرخه و دز افزود: در این کمیته اساتید دانشگاه راهبرد و نقشه راه را در اختیار ما قرار می‌دهند و دیدگاه‌های مشورتی و نهایی در این کمیته داده می‌شود که همه اعضای کمیته نیز این نظرات را تایید می‌کنند.

شریعتی با بیان اینکه کشاورزان در حوضه‌های پایین دست کرخه و دز باید تا ۱۵ روز دیگر برداشت کنند که مساله مهمی برای ما به شمار می‌رود، بیان داشت: از اول فروردین تاکنون ۷ نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان برگزار شده است که دستگاه‌های مرتبط تمام امکانات را برای مقابله با سیلاب بسیج کرده اند و بیش از ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات در طول سال در حال استحکام بخشی سیل بند‌ها بوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم تهیه طرح جامع مدیریت سیلاب و طرح مطالعه آب کشاورزی گفت: مساله آبخیزداری از مسایل مهم استان به شمار می‌رود که نیازمند توجه است. لایروبی رودخانه‌های استان در سال‌های اخیر مغفول مانده است و ساخت و ساز در حریم رودخانه‌های آن هم به صورت غیر قانونی مشکل ساز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به ارتفاع سازی برای افزایش حجم مخزن سد دز و نیروگاه دوم سد دز تصریح کرد: احداث سد بختیاری بر حوضه دز بسیار ضرورت دارد همچنین تکمیل سد سیمره در حوضه کرخه می‌تواند یک میلیارد متر مکعب ظرفیت مانور در این حوضه افزایش دهد.

وی با اشاره به این که در سال‌های گذشته کشاورزان به خاطر خشکسالی و اکنون نیز به خاطر سیلاب‌ها با مشکل مواجه شده اند بیان کرد: درخواست می‌کنیم پرداخت خسارت به این کشاورزان مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ ن

ساخت سد بختیاری بر روی دز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.