ثبت ۷ موقوفه جدید در استان سمنان

مدیرکل اوفاق و امور خیریه استان سمنان گفت: خیران استان سمنان هفت موقوفه جدید را در شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و میامی به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت:ارزش این موقوفات ۲۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: صدیقه قاری مداح در شهرستان سمنان، چهار قطعه زمین زراعی به مساحت‌های ۳۸ هکتار، ۲۵ هکار، ۲۵ هزار متر مربع و شش هزار و ۷۰۰ متر مربع، همگی با حقابه را به نیت تامین هزینه‌های قرآنی و فرهنگی و جاری امامزاده علی ابن جعفر (ع) سمنان، هزینه‌های جاری و قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تأمین هزینه تجهیز خیمه معرفت ویژه‌برنامه‌های سازمان اوقاف در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان سمنان با اولویت امامزاده علی ابن جعفر (ع) سمنان و هزینه دارو و درمان افراد بی‌بضاعت وقف کرد.

وی تصریح کرد: یحیی فلاحتی هم شش ساعت آب چاه میامی را با نیت تعزیه‌داری شهادت امام جعفر صادق (ع) در میامی وقف کرد.

به گفته وی، جمعی از خیران هم به‌صورت مشارکتی ۶ دانگ اعیانی موقوفه به مساحت ۱۵۰ مترمربع را با نیت تأمین هزینه‌های آبادانی و ایجاد مراکز عمومی و کمک به فقرا و ایتام روستای ملاده در شهرستان مهدیشهر وقف کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: آقاعلی طاهریان نیز ۶ دانگ یک باب آپارتمان مسکونی به متراژ ۶۴ مترمربع را با نیت برگزاری مراسم مذهبی در مسجد جامع سمنان وقف کرد.

انتهای پیام / گ

جزئیات ثبت ۷ موقوفه جدید در استان سمنان

برچسب ها: احکام شرعی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.