وحشت مقامات فرانسه از بیستمین شنبه اعتراضات

فراخوان فعالان جنبش «جلیقه زردها» در بیستمین شنبه اعتراضات برای حضور گسترده مردم در خیابان‌ها، مسئولان فرانسه را به وحشت انداخته است.

وحشت مقامات فرانسه از بیستمین شنبه اعتراضاتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات فرانسه از بیم روی دادن خشونت‌های جدید در بیستمین هفته تظاهرات ضد دولتی، برگزاری اعتراضات را در بیشتر شهر‌ها و در پاریس در خیابان شانزه-لیزه ممنوع کرده اند.

مقامات فرانسوی همچنین از ساکنان شهرهای بزرگ که کانون‌های اصلی این جنبش مردمی است، مانند بوردو و تولوز خواسته اند در خانه هایشان بمانند و از مغازه داران این شهر هم خواسته اند از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کنند.

هنوز شمار شرکت کنندگان در تظاهرات امروز شنبه قابل پیش بینی نیست، اما مقامات فرانسوی درباره احتمال وخامت اوضاع هشدار داده اند. وزارت کشور فرانسه بدون ذکر رقم دقیق نیرو‌های نظامی و انتظامی شرکت کننده در تظاهرات امروز اعلام کرد پلیس ضد شورش، نیرو‌های امنیتی و ژاندارم‌ها در بالاترین سطح سازماندهی قرار دارند.

دولت فرانسه همچنین بیش از ۷ هزار نیروی یگان ضد تروریسم ارتش را مانند هفته گذشته وارد عمل کرده است. مقامات پاریس هم حضور تظاهر کنندگان را در خیابان شانزه-لیزه ممنوع اعلام کرده اند. با این حال عده‌ای از معترضان گفته‌اند شانزه لیزه محل اصلی قیام مردمی است و همچنان در این خیابان حاضر خواهند شد.

"کریستف کاستانر" وزیر کشور فرانسه به تازگی گفت باید کاملا هوشیار بود و اقدامات سختگیرانه برای مقابله با خشونت طلبان را افزایش داد.

تظاهرات در فرانسه از ۱۷ نوامبر سال گذشته میلادی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد. تاکنون ۱۰ نفر کشته و ۸ هزار نفر زخمی یا بازداشت شده‌اند. حدود ۲۰ نفر هم بر اثر اصابت گلوله تفنگ فلش بال به چشمشان نابینا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار