فرانسه برگزاری اعتراضات در شانزلیزه را ممنوع اعلام کرد

وزیر کشور فرانسه هرگونه تظاهرات را در بیستمین شنبه اعتراضی در میدان شانزلیزه پاریس ممنوع اعلام کرد.

ممنوعیت تظاهرات در شانزالیزه فرانسه در شنبه آیندهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد دعوت به تظاهرات از سوی جلیقه زرد‌ها برای شنبه آینده به هیچ وجه مورد قبول نیست و هرگونه اعتراض و تظاهراتی در میدان شانزلیزه در ابتدای هفته آینده ممنوع است.

به گفته روزنامه ۲۰ Minot فرانسه، این فراخوان‌ها و دعوت جلیقه زرد‌ها به تظاهرات تنها باعث تشدید خشونت می‌شود و در این راستا مراکز پلیس و ژاندارمری فرانسه برای مقابله و برخورد با هرگونه تظاهرات و تلاش برای بی قانونی و تهدید امنیت و صلح اجتماعی، دستورالعمل‌های لازم را دریافت کرده اند.

کاستانر گفت: با همکاری نیکول بلوبه، وزیر دادگستری فرانسه تاکنون تدابیر متعددی برای این مسئله اتخاذ کرده‌ایم. ما می‌دانیم که پاسخی مبنی بر اجازه برگزاری تظاهرات وجود ندارد و من فقط درباره جلیقه زرد‌ها سخن نمی‌گویم.

تظاهرات در فرانسه از ۱۷ نوامبر سال گذشته میلادی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد. تاکنون ۱۰ نفر کشته و ۸ هزار نفر زخمی یا بازداشت شده‌اند. حدود ۲۰ نفر هم بر اثر اصابت گلوله تفنگ فلش بال به چشمشان نابینا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ده هشتادی
۱۳:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
ما می اییم وعده ما شانزه لیزه
آخرین اخبار