در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

اشتباه شورای شهری‌ها خرج میلیاردی روی دست تهرانی‌ها گذاشت

بسیاری از شهروندان تهرانی بدون اینکه بدانند ورود به محدوده زوج و فرد در روز مخالف پلاکشان علاوه بر جریمه پلیس بدهکاری به شهرداری را برای آنها در پی دارد، وارد این محدوده شده‌اند و حالا کسی به آنها جوابگو نیست.


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای شهر تهران در تاریخ ۱۰ بهمن ۹۶ قانونی تصویب کردند که مشخص می‌کرد شهروندان برای ورود به محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج یا فرد باید چه میزان هزینه پرداخت کنند! به غیر از فراهانی، خلیل آبادی و فخاری همه اعضای شورای شهر تهران به این لایحه رای مثبت دادند.

اشتباه شورای شهری ها خرج میلیاردی روی دست تهرانی ها گذاشت

بر اساس این مصوبه، عوارض تردد وسایل نقلیه در هر یک از محدوده‌های موضوع این مصوبه در هر روز برابر با حاصل‌ضرب نرخ پایه به مبلغ ۲۰ هزار تومان است.

در تبصره یک این لایحه آمده در صورت ورود يا تردد وسايل نقليه در هر دو محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد، عوارض مربوط به ورود يا تردد در محدوده طرح ترافيك اخذ خواهد شد.

ضریب

محدوده تردد

 

1.5

محدود طرح ترافیک (حلقه اول)

 

0.5

محدوده زوج و فرد (حلقه دوم)

 

اگرچه این لایحه به تصویب شورای شهر رسید، اما فرمانداری تهران به دلیل تعیین نرخ برای تردد در محدوده زوج و فرد با تصویب این لایحه مخالفت کرد و آن را به شورا بازگرداند.

اعضای شورای شهر تهران در ۷ اسفند ۹۶ دوباره این لایحه را بررسی و به منظور کسب موافقت فرمانداری ردیف دوم جدول فوق را که مربوط به هزینه تردد در محدوده زوج یا فرد است حذف کردند.

علاوه بر این ۵ اصلاحیه به آن اضافه می‌شود که در اصلاحیه اول آمده کلیه خودروهای دارای پلاک مخالف در صورتی مجاز به ورود در محدوده زوج یا فرد هستند که همانند گذشته برای ورود به محدوده طرح ترافیک مجوز اخذکرده و عوارض آن را مطابق این مصوبه پرداخت کنند.

اگرچه شورای شهر در ابتدا ردیف مربوط به هزینه تردد در محدوده زوج یا فرد را که مبلغ کمتری نسبت به طرح اصلی داشت، از جدول بالا حذف کرده بود، اما با گنجاندن این اصلاحیه مصوب کرد که شهروندان برای تردد در محدوده زوج یا فرد باید هزینه ای برابر ورود به طرح ترافیک بدهند.

اشتباه شورای شهری ها خرج میلیاردی روی دست تهرانی ها گذاشت

این لایحه بی سرو صدا مورد تصویب قرار گرفت و اجرایی شد؛ اما بعد از گذشت زمان کوتاهی شهروندان خبر از دریافت پیامکهایی دادند که شهرداری تهران به آنها اعلام کرده بود به خاطر ورود به محدوده زوج یا فرد در روز مخالف پلاکشان باید عوارض بدهند و دیگر اجرای بی سر و صدای این طرح به اتمام رسید.

در این مرحله که صدای شهروندان بلند شده بود و صدایی از شورای شهر به عنوان حافظان حقوق مردم شنیده نمی شد، به نظر می رسید که شورا از وجود این اصلاحیه با خبر است و خودش را به خواب زده است، اما کم کم صدای شورای شهری ها و به ویژه محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران که خودش هم به این لایحه و اصلاحیه دردسرسازش رای داده بود بلند شد و معلوم شد که شورا، کمیسیون حمل و نقل و کمیته های تخصصی آن واقعا خواب بوده‌اند و از آنچه که مصوب کرده بودند بی خبر هستند.

علیخانی در ابتدای کار خیلی قرص و محکم اعلام کرد که اقدام شهرداری تهران در اخذ هزینه تردد در محدوده زوج و فرد غیر قانونی است و نباید این کار انجام شود و پولهای گرفته شده از مردم باید برگردانده شود.

از سویی دیگر پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم با تکیه بر اصلاحیه موجود در لایحه ای که به تصویب شورای شهر رسیده بود، بر قانونی بودن کار خود اصرار می کرد و زیر بار سخنان علیخانی نمی رفت.

اشتباه شورای شهری ها خرج میلیاردی روی دست تهرانی ها گذاشت

پس از چند روز حناچی شهردار تهران هم وارد این موضوع شد و خیلی صریح اعلام کرد که اخذ هزینه در محدوده زوج و فرد در سال ۹۷ قانونی است و شهرداری کار خلاف قانون انجام نداده است.


بیشتر بخوانید: دریافت عوارض تردد در زوج یا فرد از رانندگان قانونی است


علیخانی و سایر اعضای شورای شهر کم کم از مواضع صریح خود عقب نشینی کردند و سر به لاک  خویش فرو برند و دریغ از اینکه چه بار سنگینی از بدهی را بر دوش مردم تهران گذاشته اند.

بسیاری از شهروندان تهرانی بدون اینکه بدانند ورود به محدوده زوج و فرد در روز مخالف پلاکشان علاوه بر جریمه پلیس بدهکاری به شهرداری را برای آنها در پی دارد، وارد این محدوده شده اند و حالا کسی به آنها جوابگو نیست.

علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری که در آخرین روز‌های سال ۹۷ در شورای شهر برگزار کرد، در پاسخ به این سوال که چرا موقع تصویب این لایحه دقت نکردید تا برای مردم ایجاد هزینه نشود، گفت: این مصوبه هنگامی که به شورا آمد برای محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد نرخ تعیین کرده بود و هنگامی که فرمانداری ردیف مربوط به زوج و فرد را حذف کرد نسبت به اصلاح واژه محدوده‌های ترافیکی هم اقدامی نشد و لذا این اشکال که به وجود آمده طبیعی است و کاری هم نمی‌توانیم کنیم.


بیشتر بخوانید: روایت علیخانی از خطای شورا در تصویب عوارض برای تردد زوج و فرد


گفتنی است، محمد علیخانی، علی اعطا، شهربانو امانی، افشین حبیب زاده، ناهید خداکرمی، حسن خلیل آبادی، سید حسن رسولی، محمد سالاری، مجید فراهانی، زهرا نژاد بهرام، حجت نظری، کسانی بودند که به این لایحه رای موافق دادند و آن را به تصویب رساندند.

همچنین، بهاره آروین، الویری، حق شناس، میلانی، میرلوحی، هاشمی به این لایحه رای مخالف دادند.

البته معاونت ترافیک هم در عمل به قانون کارنامه درخشانی ندارد و با دور زدن تبصره سوم همین لایحه آن روی دیگر خود را هم نشان داده است.

در تبصره سوم همین لایحه مصوب شد: به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود به خبرنگارانی که از سهمیه تخصیص [مجوز ورود به طرح ترافیک] استفاده نکرده و یا خبرنگارانی که فاقد خودرو می‌باشند، کارت بلیت الکترونیک رایگان یک (۱) ساله برای استفاده از وسائط نقلیه عمومی تخصیص دهد، ولی معاونت ترافیک این بند را دور زده است.

تبصره سوم در عمل از سوی معاونت ترافیک شهرداری زیر پا گذاشته شده و به جای آنکه به خبرنگاران کارت بلیط یکساله داده شود، یک کارت بلیط معمولی با شارژ ۳۰۰ هزار تومانی داده شده است.

بسیاری از این کارت بلیط ها در کمتر از یکسال اعتبارشان به اتمام رسیده و شهرداری هم هیچگونه همکاری برای تامین اعتبار آنها نکرده است.

گزارش از علی کاظمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ارشیاقاسمی ازشیراز
۱۱:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
باسلام خدمت شما وکاربران عزیز.
وجدانا لیستی که باگرفتن 5 میلیاردتومان ازهرنفر بسته شده وبه عدد 30 رسیده تادرتهران رای بیاورند؛خروجیش ازاین بهتراست؟!!!
همیشه به وجدانمان مراجعه وانتخاب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
خلایق هر چه لایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
از قدیم هم این مَثَل اومده که از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
اگر عدالتی در کا. باشد این پول حرام را باید به صاحبین حق برگردانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
سلام. متاسفانه تصویب این قبیل طرحها به بهانه سامان دهی وضعیت ترافیک و آلودگی هوا اما در اصل برای کسب درآمد، که در این مورد خاص بدلیل ضعف نگاه تصویب کنندگان، درامد دو گانه ای را نصیب شهرداری و راهنمایی و رانندگی نموده، تبعات جدی و در راس همه قانون گریزی از سوی مردم جهت ورود به محدوده های مزبور رو دامن زده است که البته تا حدود زیادی اجتناب ناپذیر است. هزینه های قانون گریزی و آسیب های اجتماعی آن ده ها برابر درامد ایجاد شده برای دو نهادی است که فکر میکنند قانون درستی رو تصویب کرده و در حال اجرا آن هستند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
مردم تهران حقشونه مردم تهران بایستی نشون بدن دیگه با حیله و حقه فریب اونا رو تو انتخابات پیش رو نخواهند خورد. البته اگه منفعت خودشونو می خوان ولی اگه دوست دارند ژن خوبا با ماشین های آنچنانی رو اعصابشون ویراژ بدن اختیار خودشونو بدن به سلبریتی های بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
حرف حساب زدی بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
لطفا در بیان کلمات دقت نمایید مسلما و صد در صد همه مردم تهران به اینها رای ندادن یک عده رای ندادن یک عده هم به دیگران و یک عده به اینها. پس حق همه نیست فقط بخاطر تصمیم هیجانی عده ای همه باید بسوزیم حالا 1400 هم همین میشود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
وجدانا چند در صد کسانی که تو تصویر دست شون بالاست بند بند این مصوبه رو با دقت خوندن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
من این مبلغ حریمه را چون تهدید به 2 برابر شدن جریمه در سال 98 شده بود اینترنتی پرداخت کردم. چطور میتوانم پولم را پس بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
بیایید همه با هم عهد کنیم در زمان انتخابات فریب جوسازی و وعده پوچ بعضی افراد بی‌تعهد و بی‌تخصص را نخوریم.
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۷:۳۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
این هم از عواقب رای دادن لیستی به آدمهایی است که تنها با لابی‌گری وارد شورا میشن و یه دوره از مزایای عضویت در شورا استفاده میکنن و بارشونو میبندن و میرن و تنها چیزی که مهم نیست مردم و منافع اونهاست.
البته قطعاً در دوره بعد هم همین لیستها باز هم به شورا راه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
اتفاقا مردم تهران که به لیست امید مجلس و شورای شهرشون رای دادن خیلیم راضی بودن نوش جونشون انتخاب هوشمندانه همینه که میگن
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۶:۵۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
منکه از حق خودم نمیگذرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
حدود 200 هزار تومن با دیدن اخطار 2 برابر شدن مبلغ در صورت عدم پرداخت در سال 97 پرداخت کردم و در حین پرداخت و گرقتن پرینت مبلغ درج نشده بود. این نوع جریمه غیر قانونی دزدی است. میخواهم پولم را پس بگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
چه کسی پاسخگوی این خسارات هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
لیبرال ها
Iran (Islamic Republic of)
شهیدچمران
۱۸:۱۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
به من میگویند در انتخاب آدمها برای پست های مهم تقوی مهمتر است از تخصص این را می پذیرم اما کسی که تخصصی ندارد وکاری را میپذیرد قطعا بی تقوی است
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۶:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
واقعا از موهبت انتخابات مردم خوب استفاده کنید
هر کسی که با ایمان تر است را انتخاب کنید
نه هر کس که پولدار تر است یا اسم و رسم دار تر است.
چراکه خود کرده را تدبیر نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
نتیجه لیستی رای دادن همین میشه.
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
واقعا فلسفه این شورای شهر چیه؟اگه تقلید ازغربی هاست که اونا توشورای شهرشون نه این جوری رای میدن ونه ایجوری حقوق های کلان دارن ونه این جوری کار میکنن.واگه واقعا حل وفصل مشکلات ومسایل شهری ومردم است که لطفا آقایون وخانمهایی که توشورا هستند بفرمایند چقدر تخصص دارند وچقدر مشکل مردم راحل کرده اند؟گرچه همه ما میدونیم اونا گروهی تولیست امیدوارد شورای شهر سدند تا فقط وفقط هوای هم حزبی های خودشون تومجلس ودولت را داشته باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
امسال انتخابات مجلس هست
حالا دیگه چشم وعقل رو باید بکار انداخت .
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۳۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا راه حل بسیار ساده ای دارد که بعضی از مسولین به دلیل اینکه منافعی در این زمینه دارند جلوی این طرحها را میگیرند کشور ما چندین سال است درگیر این مشکلات می باشد ولی هیچ وقت راه حل دائمی برای آن یافت نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
سلام وقتی ولی جامعه میفرماید که ملاک انتخابتان چی باشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
حق مردم تهران همینه که همچنین افرادی را روانه شورای شهر می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
لیست امید شورای شهر شد لیست تهدید برای پرداخت غیر قانونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
عجب !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
در انتخابات لیست می دهند وقتی که خدواند اراده کند ظهور منجی عالم بشریت محقق شود بچه 5 ساله دانشمند وعالم می شوند ما به لیست رای دادیم یعنی همه این افراد دارای
خط سیاسی یکسانی دارندعقل وعملکرد یکسانی هم دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
کسانی در شورای شهر جمع شدن چه کسی جواب گوی مردم است باید دادستانی ورود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
هر چه بر سر ما میاد از انتخاب خودمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
خوب انتخاب صحیح داشته باش!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
وقتی مردم به چند نفر سلبریتی اعم از ورزشکاران سرشناس و چهره های دیگر کور کورانه رای میدهند حقمان همین است .
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۱۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
وقتی به لیستی رای میدید که اعضاش برای ورود بهش حق حساب به رئیس حذبش میدن توقع بیش از این نمیشه داشت
این شورا اصلا چیزی که براشون مهم نیست مردمه
Iran (Islamic Republic of)
حسین نوری
۱۳:۰۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
سلام مردم عزیز وقتی لیستی رای میدیداین میشه نتیجه اش
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
عجب
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
واقعا جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۱۳:۰۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
سلام
خب لیست امید هست
Iran (Islamic Republic of)
یک شهروند
۱۳:۰۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
نوش جون اون مردمی که به امثال این شورای شهر رای دادن. طفلک اون مردمی که باید تاوان رای دادن لیستی مردم رو تحمل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
قسم میخورم شورا اگر تعطیل بشه با نصف پرسنل و بودجه شهرداری رو اداره میشه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
خدایا کمکمون کن فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
به گرانی ها رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
دلمون خوشه شوراى شهر داريم ، نمايندگان مردمى داريم ، معاونت حمل و نقل داريم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
اخه نمیدونم چیکار کنم زندگیم داره از هم می پاشه با این وضعیت گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
تو رو خدا لااقل این اسامی و یادتون بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
نوش جونت تهرانیا این نتیجه رای دادن خودتان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
يه نگاه به راه اهن، مپنا و رجا بندازيد بد نيست.
اسمش تو راه اهن به عنوان پدر خوانده 2 زبانزد خاص و عامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
من دیگه هیچ توقعی از شهرداری یا هیچ ارگان دولتی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
واقعا دیگه از هیچ مسئولی هیچ انتظاری نداریم، اونا اگه میخواستن کاری کنن تا الان کرده بودند،از این به بعدش و فقط امیدمون به خدا و حضرت قائم(عج) هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
اگه به لیست امید رأی دادی بیخود می کنی توقع داشته باشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
خود کرده را تدبیر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
حیف رای که مردم به شما دادن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۲:۰۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
من تو زندگی خیلی اشتباهات بزرگی کردم که الان عجیب و غریب پشیمون شدم و هر روز میگم کاشکی انجام نمی‌دادم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۲۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
دوست عزیز وقتی بدون فکر کاری را انجام داده می شود مردم به جای نگاه به عملکرد افراد به شایعه ها ی که افراد پخش می کنند نگاه می کنند همین می شود تاریخ ثابت کرده وقتی مردم از گروهی برای انتخابات بدون تحقیق حمایت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
متاسفانه یکسری در شورا تشریف دارند و اشکال نداره همینجوری مردم را ناراضی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۵۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
سالهاست که هزینه مسئولین را مردم پرداخت می کنند!
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۰:۵۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
دیوار کوتاه تر از دیوار شهروندان تهرانی ندارید
مدام لایحه و تبصره میدید
کمی به فکر مردم باشید نه اینکه هر روز باری به مشکلات پیش روی کل مردم اضافه کنید
برای همتون متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
مردم تهران حقشونه تاایناباشن چشم بسته رای ندن اون این ازشورای شهرشون اون ازنماینده های مجلسشون
France
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
با احترام به شما شهرستانی محترم. نماینده های تهران در مجلس 10درصد کل نمایندگان هستند و در شورای شهر هم اگر اشتباه بکنند بازهم خود مردم تاوان خواهند داد. شما در شهرستان خودتان مواظب باشید تا کسی رای بیاورد تا باب دل شما باشد و درهای رحمت را بر روی شهرستان و قصبه تان باز کند.
تهران را رها کنید و حساسیت نداشته باشید که حقشونه! این از ادب به دور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
بیچاره مردم هستند
آخرین اخبار