جشنواره نیکا قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی در مسکو روسیه برگزار شد و برندگان خود را معرفی کرد.

اسکار روسیه برندگانش را شناختبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هالیوود ریپورتر، مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جوایز سینمایی روسیه به نام «جایزه نیکا» که در مسکو برگزار شد و برندگان خود در سال جدید را معرفی کرد.

در این جشنواره «جنگ آنا» توانست جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از آن خود کند، این فیلم پیش از این نیز در جشنواره عقاب طلایی که الهام گرفته شده از جشنواره گلدن گلوب است و توانسته همین جایزه را دریافت کند و به این ترتیب دومین جایزه متوالی خود را از جشنواره‌های معتبر روسیه دریافت کند.

این فیلم به کارگردانی الکسی فِدورچنکو ساخته شده که درامی در جنگ جهانی را به تصویر می‌کشد و داستان دختر شش ساله را روایت می‌کند که تمام خانواده اش در یک اعدام گسترده در جنگ جهانی دوم کشته می‌شود، مارتا کوزلُوا نقش این دختر کوچک را بازی می‌کند و توانست جایزه بهترین بازیگر زن را از این جشنواره دریافت کند.

کارگردان این فیلم نیز درباره او می‌گوید:«اگر این بازیگر کوچک نبود این فیلم هیچ‌وقت اتفاق نمی‌افتاد.»

کریل سربرنیکوف نیز که سال گذشته در جشنواره کن حضور داشت با فیلم «تابستان» توانست جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

الکسی سربریاکوف جایزه بهترین بازیگر مردبرای فیلم ون گوگ، یوری کوزنستُو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم مردی که همه را شگفت زده می‌کرد، یلنا کورنوا جایزه بهترین بازیگر نقش مکل مرد با فیلم ون گوگ را دریافت کردند، همچنین جایزه بهترین تصویربرداری نیز برای فیلم ون گوگ به یوری کلیمنکو رسید.

جشنواره نیکابرای اولین بار در سال ۱۹۸۹ آکادمی علوم و هنر‌های نمایشی روسیه با الگو برداری از جایزه اسکار پایه گذاری و برگزار شد و سه سال بعد از آن نیز رقیب اصلی این جشنواره یعنی جشنواره عقاب طلایی تاسیس شد و هر دو تا کنون به کار خود ادامه داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار