سیل با دبی یکهزار و ۸۲۰ مترمکعب بر ثانیه در هندیجان مهار شد

معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان از مهار سیل با دبی یکهزار و ۸۲۰ مترمکعب بر ثانیه در هندیجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آرش محجوبی، معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان گفت: کانال سیلاب‌بر هندیجان در استان خوزستان، سیل با دبی ۱۸۲۰ مترمکعب بر ثانیه را مهار کرد.

 وی افزود: این سیلاب‌بر که به منظور حفاظت از شهر هندیجان و شبکه آبیاری و زهکشی این شهر احداث شده، توانست سیلابی با دبی حدود یکهزار و   ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه را مهار و با عبور دادن یکهزار و  ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه از خود، از بروز خسارت به شهر هندیجان و شبکه‌های آبیاری و زهکشی این شهر جلوگیری کند.

محجوبی بیان داشت: این سیلاب‌ در آذرماه سال گذشته نیز در مهار سیلاب به‌خوبی عمل کرد، و ساخت پروژه کانال سیلاب‌بر هندیجان در سال ۱۳۸۹ در کیلومتر ۳۵ جاده ماهشهر هندیجان، شروع و در سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید.

معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: عرض کف این سیلاب‌بر ۵۰۰ متر و طول آن ۵ کیلومتر است که سیلاب‌ها را به سمت خور هندیجان هدایت می‌کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: حوادث ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.