معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی:

آبزی پروران مخاطرات سیلاب‌ها را جدی بگیرند

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: آبزی پروران باید با توجه به بروز سیل و وقوع خسارات در حوزه آبزیان مخاطرات سیلاب‌ها را جدی گرفته و به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی عمل کنند.

آبزی پروران مخاطرات سیلاب‌ها را جدی بگیرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد رشتی باف معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی‌های شدید در روز‌های آتی و احتمال بروز سیلاب در برخی مناطق کشور لازم است تا آبزی پروران به هشدار‌های دامپزشکی و انجام اقدامات بهداشتی توجه لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه لازم است شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های در معرض سیل در خصوص واحد‌های آبزی پروری آمادگی کامل را داشته باشند، تصریح کرد: آبزی پروران نیز اطلاع رسانی فوری به دامپزشکی شهرستان‌ها را در صورت ایجاد تلفات و تخریب ناشی از سیلاب را جدی بگیرند.

رشتی باف با تأکید بر اولویت قرار دادن صید ماهیان قابل عرضه به بازار در خصوص واحد‌های در معرض سیل جهت کاستن از مخاطرات و خسارت ها، افزود: در نظر گرفتن تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از ورود سیلاب به مزرعه پرورش و همچنین کاهش یا قطع غذادهی در روز‌های بارانی، ابری و در زمان گل آلودگی آب از جمله اولویت‌های مزارع پرورش آبزیان باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: استفاده از نمک به منظور کاهش استرس" باتوجه به گونه پرورشی"، استفاده از ترکیبات بهبود دهنده کیفیت آب و استفاده از ترکیبات محرک سیستم ایمنی نظیر ویتامین C. را از دیگر راهکار‌ها در این مواقع دانست.

وی با اشاره بر جمع آوری تلفات و سوزاندن یا دفن بهداشتی آن‌ها پس از سیل، تصریح کرد: انجام عملیات شست و شو و ضدعفونی با ترکیبات مناسب پس از قطع بارندگی و فروکش کردن سیلاب از جمله‌ی موارد مهم می‌باشد.

رشتی باف افزود: اداره کل دامپزشکی استان اقدام به آماده سازی اکیپ‌های مراقبت به منظور بازدید از مزارع آبزی پروری و نظارت بر جمع آوری تلفات و دفن بهداشتی آن‌ها کرده است.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.