تویوتا سرمایه‌گذاری خود را در آمریکا افزایش می‌دهد

شرکت خودروسازی تویوتا به دنبال ایجاد چندین کارخانه در آمریکا است و برای این کار سرمایه هنگفتی را به این کشور وارد می‌کند.

تویوتا سرمایه‌گذاری خود را در آمریکا افزایش می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال‌های اخیر گروه خودروسازی تویوتا در شرق، جنرال موتورز در غرب و فولکس‌واگن در قاره سبز همواره به عنوان سه قطب برتر تولید خودرو در جهان شناخته می‌شدند. در دوسال اخیر هرچند تویوتا و فولکس‌واگن توانستند وضعیت رو به رشد خود را حفظ کنند، اما جنرال موتورز سیر نزولی داشته و حالا حتی میان سه شرکت برتر خودروسازی در دنیا نیز جایی ندارد.

این شرکت در چند وقت اخیر چندین کارخانه خود را در آمریکا تعطیل کرده و تولید خود را کاهش داده است. از طرفی شرکت ژاپنی تویوتا برنامه‌های بلند مدتی برای حضور در آمریکا دارد و برخلاف جنرال موتورز، به دنبال ساخت کارخانه‌های بیشتر و افزایش تولید در این کشور است. سناریو مشابهی که سامسونگ و اپل نیز در حوزه تلفن همراه دارند و در حالی که شرکت آمریکایی با افت فروش مواجه شده، شرکت آسیایی به دنبال افزایش تولید خود است، وضعیتی که از زمان روی کار آمدن ترامپ گریبان‌گیر آمریکا شده و شرکت‌های آسیایی با برنامه ریزی صحیح بیشترین بهره را از آن می‌برند.

تویوتا سرمایه‌گذاری خود را در آمریکا افزایش می‌دهد

تویوتا به تازگی اعلام کرده که ۳ میلیارد دلار دیگر به سرمایه‌گذاری خود در آمریکا اضافه خواهد کرد تا به هدف ۱۳ میلیارد دلار سرمایه در سال ۲۰۲۱ نزدیک‌تر شود. طرحی که در سال ۲۰۱۷ از طرف شرکت ژاپنی مطرح شد و طی آن تویوتا اعلام کرد که برنامه دارد تا طی ۵ سال بیش از ۱۰ میلیون دلار در بخش تولید خود در آمریکا سرمایه‌گذاری کند.

تویوتا سرمایه‌گذاری خود را در آمریکا افزایش می‌دهد

هدف اصلی تویوتا، پیشبرد خودرو‌های الکتریکی است، این شرکت به تازگی برای اولین‌بار خط تولید شاسی‌بلند‌های هیبریدی RAV4 و سدان هیبریدی ES را در دو شهر جرج‌تاون و کنتاکی افتتاح کرده و برنامه دارد کارخانه‌های دیگری را در شهر‌های مهم آمریکا از جمله تروی، بوفالو و جکسون ایجاد کند.

تویوتا سرمایه‌گذاری خود را در آمریکا افزایش می‌دهد

همانطور که گفته شد تویوتا به فکر گسترش تولید خودرو‌های الکتریکی است و برنامه دارد تا در کارخانه‌های جدید خود به تولید پیشرانه‌ها و قطعات الکتریکی خودرو بپردازد. این کارخانه‌ها تعداد زیادی شغل برای افراد محلی ایجاد خواهد کرد. تویوتا برنامه دارد محصولات قابل فروش در هر منطقه را در همان جا تولید کند.

تویوتا سرمایه‌گذاری خود را در آمریکا افزایش می‌دهد

مدیراجرایی این شرکت در آمریکای شمالی اعلام کرده: " سرمایه‌گذاری‌های جدید ما در آمریکا مثال خوبی برای برنامه طولانی مدت ما است تا در هرجایی که فروش داریم، بتوانیم خودرو نیز تولید کنیم. با این هدف می‌توانیم به بهترین شکل در هر منطقه به مشتریان خدمات دهیم، ظرفیت‌های خود را افزایش دهیم و محصول تولید هر منطقه را به خودشان بفروشیم. "

تویوتا سرمایه‌گذاری خود را در آمریکا افزایش می‌دهد

با جولان دادن تویوتا در آمریکا اگر گروه خودروسازی جنرال موتورز نتواند تولید خود را افزایش دهد، قافیه را باخته و دیگر شرایط مقابله با تویوتا را نخواهد داشت. در حال حاضر آن‌ها در کشور خود نمی‌توانند محصولی تولید کنند و به ترتیب بازار‌های جهانی را نیز از دست می‌دهند، این درحالی است که تویوتا نه تنها تولید در کشور ژاپن را افزایش داده، بلکه حالا به دنبال افزایش تولید در دیگر بازار‌های جهانی است.


بیشتر بخوانید: با مرسدس بنز A35 AMG یکی از جذاب‌ترین هاچبک‌های دنیا آشنا شوید +تصاویر


انتهای پیام/

افزایش سرمایه گذاری تویوتا در آمریکا

برچسب ها: فناوری ، تویوتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
احتمالا به جاش از آمريكا تكنولوژي باطري هاي قوي رو ميخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
يعني به جاي اينكه براي هموطناشون شغل ايجاد كنن ميرن برا آمريكاييا شغل ايجاد ميكنن ؟
آخرین اخبار