اجرای طرح‌های آبخیزداری راهی مطمئن در پیشگیری از سیلاب‌ها

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: نیرو‌های منابع طبیعی در روز‌های پربارش استان در آماده باش کامل هستند واجرای طرح‌های آبخیزداری راه حلی مطمئن در پیشگیری از ایجاد سیلاب‌ها است.

اجرای طرح‌های آبخیزداری راهی مطمئن در پیشگیری از سیلاب‌هابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،میرصمد موسوی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان غربی گفت:تجربه نشان داده است که اجرای طرح‌های آبخیزداری در عرصه‌های ملی و نقاط حادثه خیزعرصه‌های ملی؛ عاملی مهم در پیشگیری از بروز سیلاب‌ها است و به همین منظور می‌توان اذعان کرد باید برای جلو گیری از ایجاد سیلاب‌ها طرح‌های آبخیزداری در نقاطی که از پیش مطالعه و آماده اجرای طرح‌ها است؛ طرح‌های آبخیزداری اجرا شود.

وی افزود:در سطح استان آذربایجان غربی نزدیک به یک میلیون هکتار از عرصه‌های ملی مطالعات آبخیزداری بر روی آن‌ها انجام شده است و اداره کل منابع طبیعی استان با توجه به تاکیدات مسئولان کشوری و استانی به جد به دنبال اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال‌های اخیر بوده است. همچنین در شرایط حال حاضر و با توجه به بارش‌های اخیر؛ نیرو‌های منابع طبیعی در سطح استان در آماده باش کامل هستند و درصورت بروز هر گونه خطرات احتمالی طبیعی با تمام امکانات در کنار مردم عزیز خواهند بود.

همچنین قاسمی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان نیز گفت:در سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی در بیست حوزه استان طرح‌های آبخیزداری اجرا شد که گام موثری برای توسعه و پویایی عرصه‌های ملی برداشته شد. در سال جاری نیز با توجه به موفقیت‌های مهم اداره کل منابع طبیعی در اجرای طرح‌های آبخیزداری اعتبارات این بخش افزایش تقریبا" دو برابری خواهد داشت و امیدواریم روند اجرای طرح‌های آبخیزداری با سرعت بیشتری درسال ۹۸ و درسال "رونق تولید" ادامه یابد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور ادامه داد:باعنایت مقام معظم رهبری و توجه ویژه ایشان به مقوله آبخیزداری؛ خوشبختانه هم مسئولان کشوری و هم مسئولان استانی با اذعان به اهمیت موضوع آبخیزداری؛ حمایت‌های خوبی از اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح استان داشته اند که در سال جاری با ادامه و افزایش اعتبارات بخش آبخیزداری شاهد رونق بیش از پیش طرح‌های آبخیزداری در سطح استان خواهیم بود.

قاسمی با بیان اینکه؛ برگزاری جلسات ستاد اجرای طرح‌های آبخیزداری بطور مستمرادامه دارد؛ افزود:جلسات ستاد اجرای طرح‌های آبخیزداری بطور مداوم و مستمر در سطح اداره کل و با حضور مدیر کل اجرا می‌شود و تمام مسائل مربوط به اجرای طرح‌های آبخیزداری در این ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد. با رصد گزارشات ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها موضوعات و مشکلات همه حوزه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد وخوشبختانه در جلسات اخیر ستاد هماهنگی آبخیزداری اعتبارات مورد نیاز همه بخش‌ها جمع آوری گردید که در سال ۹۸ امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و منسجم طرح‌های آبخیزداری هم ازلحاظ گستردگی بیشتر و هم به لحاظ سرعت نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری را داشته باشد.
 
انتهای پیام/م
 

لزوم اجرای طرح های آبخیزداری برای مقابله با حوادث احتمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.