برنامه ریزی آتش نشانی ساری برای ایمنی روز طبیعت

آتش نشانی ساری در انجام وظیفه امداد و نجات و اطفای حریق به شهروندان و مسافران نوروزی آمادگی کامل دارد.

سید حمید هاشمی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به تدابیر آتش نشانی در روز طبیعت، گفت: این سازمان به منظور ایجاد ایمنی برای شهروندان در پارک‌ها و اماکن تفریحی تمهیداتی را دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: آتش نشانی ساری با استقرار خودرو‌های آتش نشانی با تجهیزات کامل اطفایی و امدادی، برپایی چادر امدادی و گشت ایمنی سیار، به منظور جلوگیری از هرگونه حریق و حادثه  آمادگی کامل در جهت تامین ایمنی مسافران و شهروندان دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری توصیه کرد تا مسافران و شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی  جهت جلوگیری از خطر و حفظ محیط زیست، از روشن کردن آتش در پارک و جنگل خودداری کنند.

وی افزود: می‌طلبد تا مسافران و مردم از برپایی چادر مسافرتی در حاشیه خیابان جاده و رودخانه خودداری کرده و به بهانه استفاده از طبیعت، از مراقبت فرزندان خود غافل نشوند.

هاشمی گفت: از رانندگان تقاضا می‌شود از وضع راه‌ها اطلاع کامل پیدا نموده و از مسیر‌های ایمن رانندگی نمایند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری افزود: در هنگام احساس خواب و خستگی در محل امن توقف و چراغ‌های خطر خود را روشن کرده و استراحت کنند تا منجر به حوادث غیر قابل جبران نشود.

وی حمل جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق در خودرو‌ها  را از جمله اولویت‌های  ایمنی سفر عنوان کرد و گفت: پرتاب کردن ته سیگار از پنجره خودرو باعث بروز آتش سوزی در طبیعت و اماکن گردشگری خواهد شد لذا نیازمند است در این خصوص موارد ایمنی رعایت شود.

هاشمی افزود: از پرتاب کردن شیشه نوشابه و شیشه‌های قطورکه مانند عدسی عمل می‌کند در طبیعت خودداری شود چرا که این امر منجر به درصد بالایی از آتش سوزی‌ها در محیط طبیعی می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری گفت:  توصیه می‌شود تا خانواده‌ها در طی مسافرت از بازی کردن کودکان در جاده، کنار پرتگاه‌ها و حاشیه رودخانه‌ها جداً جلوگیری کنند و در صورت مشاهده سیلاب مکان را سریعاً ترک نموده و به نقاط مرتفع و امن پناه ببرند.

وی بستن درب خودرو‌ها  پس اسکان به دلیل احتمال ورود حیوانات موذی به داخل خودرو‌ها را از دیگر توصیه‌های سفر به طبیعت عنوان کرد.

 هاشمی گفت: پس از خاموش کردن منقل کباب تا سرد شدن کامل، هرگز آنرا جابجا نکنند و موارد ایمنی را هنگام پخت و پز رعایت کنند.

وی افزود: در لحظات اولیه اسکان، وسایل ایمنی و راه‌های خروج را به خاطر سپرده تا در زمان نیاز سریعتر اقدام کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه روز طبیعت سال گذشته یک روز بی حادثه و ایمن بوده، گفت: سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی شهرداری ساری با  ایستگاه‌های فعال و خودرو‌های مجهز به تجهیزات ایمنی و همچنین نیرو‌های عملیاتی در سه شیفت متوالی بطور شبانه روزی در انجام وظیفه خطیر امداد و نجات و اطفای حریق به شهروندان و مسافران نوروزی خدمات رسانی می‌کند.

انتهای پیام/ م

آمادگی کامل آتش نشانی ساری در روز طبیعت

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار