رسیدن آب به پشت بام منازل در شهر معمولان لرستان + فیلم

بسیاری از شهرهای کشور دچار سیل زدگی شده اند و شهر معمولان لرستان هم در شرایط هشدار قرار گرفته است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بالا آمدن آبهای سطحی و خروش رودخانه ها در برخی نقاط کشور خسارت هایی با خود به جای گذاشته است و برخی شهرها در حالت هشدار قرار گرفته اند و برخی خانه های شهر معمولان در لرستان به زیر آب رفته و مردم مجبور به ترک منازلشان شدند.

 

 


بیشتر بخوانید: محاصره اداره برق خرم آباد توسط سیلاب‌ها


انتهای پیام/
 

شرایط بحرانی برخی مناطق لرستان + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم ، قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي ﴿۲۵﴾
گفت پروردگارا سينه‏ ام را گشاده گردان (۲۵)
وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي ﴿۲۶﴾
و كارم را براى من آسان ساز (۲۶)
وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي ﴿۲۷﴾
و از زبانم گره بگشاى (۲۷)
يَفْقَهُوا قَوْلِي ﴿۲۸﴾
[تا] سخنم را بفهمند (۲۸)

الحمد الله علی کل نعمت . ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا تو نانی به کف آری و به محنت و غفلت نخوری و شکر گذار باشی بادها که ابرهای پر آب را حمل میکنند و بر سرزمینهای خشک و مرده می آورند و باران های فراوان همه و همه رحمت و نعمت از طرف خداوند جل جلاله است . علت حوادث تلخ و بحران زا عدم مدیریت استاندارد سازی و عدم نظارت مهندسین با تجربه و جغرافی شناس و خاکشناس و عدم هماهنگی با نظارت مهندسین ایمنی و بهداشت و محیط زیست و عدم مدیریت یکپارچه و استاندارد درامور ابنیه و عمران و شهر سازی پیشرفته و عدم زیرساختهای مناسب و استاندارد در امور شهری و روستایی و عدم مهندسی ارزیابی ریسکهای پر خطر و عدم آینده نگری کوته بینانه در مسیرهای رودخانه ها و مجاورت دریاچه ها و سدها میباشد مشکل از ماست که بر ماست در کشورهای استوایی و کشورهایی که آسمانشان خورشید را به علت تراکم ابرهای باران زا هر از گاهی میبینند هر ساله حجم عظیمی بارندگی و به قول معرف آورده سیل آبی دارند ولی آیا انقدر بحرانهای مختلف حوادث جاده ایی و حوادث سیل آبی تخریب خانه ها و پلها و آب گرفتگی منازل و غیره را دارند ؟ ندارند چرا که اصول استانداردهای محیط زیستی و امور شهرکسازی و شهرسازی و روستاسازی را با مطالعه و دقت و ارزیابیهای ریسک بر اساس جغرافیای آن محل و آب و هوای آن مکان میسازند نه کتره ایی و بدون علم و دانش ساخت و ساز کنند واحدهای نظارت بر مهندسی و ایمنی و بهداشت و محیط زیستیمان باید قوی عمل کند نه فقط آمار کمی رد کنند ولی از کیفیت و استاندارد خبری نباشد ، انشاءالله به استانداردهای کیفیت اسلامی قرآنی در تمامی امور برسیم وسلام و صلوات و التماس دعا و التماس تفکر و عمل صحیح و باتجربه به علم و دانش . اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت و النصر . لبیک یا رسول الله .
سوره ۴۲: الشورى - جزء ۲۵: اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم ، وَهُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ مَا قَنَطُوا وَيَنْشُرُ رَحْمَتَهُ وَهُوَ الْوَلِيُّ الْحَمِيدُ ﴿۲۸﴾ و اوست كسى كه باران را پس از آنكه [مردم] نوميد شدند فرود مى ‏آورد و رحمت‏ خويش را مى‏ گسترد و هموست‏ سرپرست‏ ستوده (۲۸) وَمِنْ آيَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِنْ دَابَّةٍ وَهُوَ عَلَى جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاءُ قَدِيرٌ ﴿۲۹﴾ و از نشانه‏ هاى [قدرت] اوست آفرينش آسمانها و زمين و آنچه از [انواع] جنبنده در ميان آن دو پراكنده است و او هرگاه بخواهد بر گردآوردن آنان تواناست (۲۹) وَمَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ ﴿۳۰﴾ و هر [گونه] مصيبتى به شما برسد به سبب دستاورد خود شماست و [خدا] از بسيارى درمى‏ گذرد (۳۰)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
امنیت جان مردم و خانه ها هیچ اهمیتی ندارد. ؟؟؟؟باید مورد بررسی قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
بحران سیلاب بی توجهی به ملت مظلوم ایران را تایید کرد .
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
لرستان رادریابید که اوضاع بحرانیه.
باورود سامانه بارشی به مناطق غربی وجنوب غربی در اکثرشهرهای کشورمان حالت فوق العاده اعلام شد،که استان لرستان بیش ازتمام شهرها آسیب دیده اوضاع درشهرستانها وروستاهها به حدی اسفناک اعلام شده که عده ای ازمردم به روی پشت بام منازل رفته و درمحاصره کامل سیلاب قرارگرفته اند وبه دلیل شرایط نامناسب جوی امکان کمک رسانی وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۵۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
متاسفانه بعضی از دوستان شهر معمولان رو اصلا ندیدن بعد جوری حرف میزنن که انگار مردم معمولان مقصر این فاجعه هستن!!
دوستان شدت سیل به حدی بوده که تا رتفاع 30-40 متر بالا اومده و به سقف خونه ها رسیده!
اگر کمک نمیکنیم دست کم زخم زبون نزنیم!
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۲:۵۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
خدا فقط باید به ملت رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۷:۱۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
اینا که رفتن ودر کنار رودخونه برای خودشان خانه ساختن وحالا سیل خانه هایشان را از بین برده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
عزیز جان شما مگه اونجا بودی که ببینی این خونه ها را راحت ساختن یا با بدبختی ، بنده خدا اگر داشتن که میرفتن ولنجک یا اقدسیه تهران ساخته شدش میخریدن، اول فکر کن بعد بنویس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
عجب
United States of America
سجاد احمدیان
۰۰:۵۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
شهردار شهرستان اسلام آباد غرب ستودنی ست.
درپی اعلام وضعیت هشدار به مناطق درمعرض خطر سیلاب در این شهرستان بخصوص طغیان رودخانه راوند آقای مهندس حمیدی تبارازچند روزقبل تدابیر ویژه ای اتخاذ نمود که تلاش شبانه روزی وی و عوامل ذیربط دستخوش ستایش و تقدیراست.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۹:۰۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
شهردار رو ازش تقدیر نکنید ... اگه راست میگن مجوز ندن تو مسیر رودخانه خونه بسازن ... مقصر اصلی شهرداری ها هستن که با پول همه جا حتی رو قله قاف هم مجوز ساخت میدن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
اخه چرا تا بیخ رودخونه رفتن خونه ساختن
چرا حریم ساخت و ساز رو در حاشیه رودخانه رعایت نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
باید اجازه ساخت به این ها نمیدادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
مسئولان استان گیلان لطفا سد سفیدرود را تا هشتاد نود درصد پُر نکنید که بعدا مجبور به بازکردن دریچه های سد بشوید!!!!

لطفا مسیر رودخانه زرجوب حد فاصل منطقه فخب رشت در جاده پیربازار را که برای تعریض جاده جدیدا پُر کرده اید باز کنید و از حریم رودخانه زرجوب برای احداث لاین جاده استفاده نکنید تا حادثه دروازه قرآن شیراز در سالهای آتی برای شهرک گلسار و منطقه فخب تکرار نشود!!!!!!!!!!

چرا طی یکی دو ماه اخیر برای تعریض جاده دیواره رودخانه زرجوب در قسمت فخب و پیله داربن را با سنگ چیدن و دیوارکشی پر کرده اید؟؟؟؟؟؟
آن طرف جاده که زمین وجود دارد؟؟؟؟؟

چرا در داخل رودخانه پیشروی کردید و بخشی از رودخانه کم عرض زرجوب را با سنگ و آجر و دیوارچینی پُر کردید؟؟؟؟

اگر آب رودخانه در رو نداشته باشد و از مسیل خود به سمت دریا تخلیه نشود قطعا در مواقع پُرآب بودن در مناطق همجوار لبریز میشود!!!!!!!


همچنین کانال آب منطقه پستک رشت که برای احداث کمربندی جدید بخش شمالی رشت با کسب اجازه از اداره آب و فاضلاب پُر کردید آیا به این اندیشیده اید که چرا در گذشته دورِ شهر را کانالهای آب احداث کرده بودند!

قطعا در رو آب همان کانالهای آب و رودخانه های بودند که در چند سال اخیر در حال پُرشدن و یا کم عرض کردن توسط شهرداری و اداره راه شهرسازی برای احداث جاده های جدید هستند....


جناب شهردار محترم منطقه یک و جناب فرماندار محترم رشت اگر مسیر رودخانه زرجوب پُر شده باشد ، اگر کانال آب پستک پُر شده باشد در زمان وقوع سیلاب آب وارد بافت شهری و مناطق مسکونی خواهد شد!!!

همیشه جلوی واقعه را پیش از وقوع باید گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
من اینجور جاها چون چیزی نمیدونم بیشتر سوال میکنم .ایا رشت باوجود این رودخانه زرجوب و..... احتمال سیل وابگرفتیگی اینچنینی داره. َََََ راستی اخوی حداقل این چیزهایی ک گفتی یجوری ب شهردار و بخش عمرانی شهردار برسون ...مممنون
Iran (Islamic Republic of)
حریم رودخانه
۱۷:۵۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
سزای کسی که به حریم رودخانه تجاوز میکند همینه
باید حریم رودخانه را رعایت کرد
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
شماهنوزبلدنیستی درست صحبت کنی یه چیزی شنیدی امابه معناش نرسیدی قوم لرپیشینه خیلی دیرین درایران دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
شهرداری ها نباید مجوز صادر کنند . مردم که چیزی نمی دانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
خدایا خودت به داد این ملت مظلوم ایران برس
آخرین اخبار