شهرستان دورود تخلیه شد

طبق اعلام سرپرست فرمانداری دورود ۸۰ درصد جمعیت روستا‌های این منطقه در معرض خطر سیل تخلیه شده است. در روستا‌های لبان سفلی و سفید کن که شرایط حادتری دارند نیز ۷۰ درصد جمعیت منازل خود را تخلیه کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،طبق اعلام سرپرست فرمانداری دورود ۸۰ درصد جمعیت روستا‌های این منطقه در معرض خطر سیل تخلیه شده است. در روستا‌های لبان سفلی و سفید کن که شرایط حادتری دارند نیز ۷۰ درصد جمعیت منازل خود را تخلیه کرده‌اند.

در سطح شهر دورود نیز جمعیت ۷۰ درصد مناطق ساحلی تخلیه شده است. با شدت گرفتن بارش‌ها، سیلاب از ارتفاعات خرم‌آباد به سمت مرکز شهر در حرکت است که باعث اعلام حالت اضطراری در منطقه شده است.

ستاد مدیریت بحران خرم آباد نیز اطلاعیه‌ای صادر کرد که بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی، از عصر امروز یکشنبه سامانه بارشی قوی به آسمان استان وارد شده و تا ساعاتی از روز سه شنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. طی این مدت بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه، احتمال ریزش تگرگ در سطح شهرستان خرم آباد و در ارتفاعات بارش برف را به همراه خواهد داشت.

محمدرضا صفی خانی نماینده ویژه استاندار لرستان با اشاره به تخلیه روستا‌های دشت سیلاخور و بخش مرکزی و ۵ روستای دیگر شهرستان دورود گفت: هرکاری که لازم بوده انجام داده‌ایم، رودخانه تیره فعلاً طغیان نکرده است، اما با استمرار بارندگی‌ها به طور حتم این امر به وقوع می‌پیوندد.

برخی حاضر نیستند خانه‌های خود را خالی کنند

وی با بیان اینکه خانه به خانه از مردم خواسته‌ایم منازل خود را ترک کنند، تصریح کرد: حتی با کمک بسیج برای جابه جایی مردم ماشین هم در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم، اما برخی حاضر نیستند خانه‌های خود را ترک کنند.

نماینده ویژه استاندار لرستان در دورود یادآور شد: قطعاً با این روند بارش‌ها رودخانه تیره طغیان می‌کند و مردم هم احساس خطر خواهند کرد و مجبور می‌شوند خانه‌های خود را ترک کنند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: بارش باران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.