سیل بند های الهایی در معرض شکستن است

شهردار الهایی گفت: توجه به افزایش دبی رودخانه کرخه و رسیدن خروجی سد کرخه به یک هزار مترمکعب بر ثانیه، احتمال شکسته شدن سیل بند دوم و سوم شهر وجود دارد و شهر الهایی نیز گرفتار سیل خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد‌رضا مهاوی، شهردار الهایی گفت: صبح امروز سیل بند اول شهر از سمت رودخانه کرخه متصل به شهر ال‌هایی دچار شکستگی شد.

وی افزود: توجه به افزایش دبی رودخانه کرخه و رسیدن خروجی سد کرخه به یک هزار مترمکعب بر ثانیه، احتمال شکسته شدن سیل بند دوم و سوم شهر وجود دارد و شهر ال‌هایی نیز گرفتار سیل خواهد شد. 

مهاوی بیان داشت: 3 سیل بند جهت پیشگیری از وقوع سیلاب در این شهر احداث شده بود که در حال حاضر با چهار دستگاه بیل مکانیکی عملیات تقویت و ترمیم سیل بند دوم و سوم در حال انجام است.

شهردار الهایی عنوان کرد: شکسته شدن سیل بند اول منجر به زیر آب رفتن ۱۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی مردم ال‌هایی شد. همچنین با توجه به افزایش دبی رودخانه کرخه و رسیدن خروجی سد کرخه به یک هزار مترمکعب بر ثانیه احتمال شکسته شدن سیل بند دوم و سوم نیز وجود دارد و شهر ال‌هایی گرفتار سیل خواهد شد و تاکنون آب وارد شهر الهایی نشده است و اهالی این شهر منازل خود را تخلیه نکردند، اما آمادگی لازم جهت تخلیه منازل را دارند ، امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم نخورد که مردم مجبور به تخلیه منازل شوند.

وی گفت: سازمان آب و برق، شهر ال‌هایی را حتی در فهرست شهر‌ها و روستا‌های در معرض سیل قرار نداده است و از سیلاب پیش بینی درستی به ما اعلام نکرده اند و اکنون که سیل بند شهر ال‌هایی شکسته شده است، هیچ امکاناتی در اختیار ما قرار نداده اند و تنها شهرداری الهایی با امکانات خود عملیات ترمیم و تقویت سیل بند‌ها را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/م

شهر الهایی در معرض خطر سیل

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.