بخش مرکزی اهواز، منطقه‌ای محصور میان ۳ رود

بخشدار مرکزی اهواز گفت: بخش مرکزی اهواز منطقه‌ای محصور میان ۳ رودخانه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  علی بلمچی، بخشدار مرکزی اهواز در خصوص شرایط ویژه این منطقه در زمینه سیلاب گفت: بخش مرکزی اهواز بخشی بسیار خاص است، زیرا روستا‌ها توسط ۳ رودخانه بزرگ استان خوزستان احاطه شده اند و در میان آب محصور هستند.

وی با بیان اینکه کارون، کرخه و دز ۳ رودخانه‌ای هستند که از این بخش عبور می‌کنند افزود: در حال حاضر آورد آب هر ۳ رود به بالاترین سطح خود رسیده است و سیل بند‌هایی که ساخت آنان از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود اکنون یا از بین رفت اند و یا آب از سطح آن‌ها گذر کرده است.

بلمچی بیان داشت: این بخش تقریباً از ۳ مسیر به نام‌های الهایی،  بامدژ و کرخه تشکیل شده است و روستا‌های بامدژ در معرض بیشترین خطر هستند و همه آن‌ها در معرض سیلاب قرار دارند ضمن آنکه ۱۳ روستای این مسیر خالی شده‌اند و آب حتی به درون خانه‌های ۱۰ روستای این بخش ورود کرده است.

بخشدار مرکزی اهواز با اشاره به اینکه در مسیر کرخه  پایداری سیل بند‌ها در برابر سیلاب ویرانگر خوب است، اظهار کرد: تاکنون هیچ آسیبی به روستا‌های بخش مسیر تصفیه قند نرسیده است و سیل بند‌های ساخته شده در این مسیر مانع از نفوذ آب شده‌اند و خطر چندان متوجه منازل نیست.

این مقام مسئول در خصوص زیان‌های وارد شده به زمین‌های کشاورزی بخش مرکزی اهواز نیز گفت: ۱۰۰ درصد زمین‌های کشاورزی مسیربامدژ، ۵۰ درصد زمین‌های کشاورزی مسیر کرخه و کمتر از ۵ درصد زمین‌های ساحلی کارون به زیر آب رفته است.

وی به یک مشکل اساسی خانه‌های بخش بامدژ اشاره کرد و اظهار داشت: بر خلاف مسیر‌های ال‌هایی و دهستان لامی و کرخه منازل در روستا‌های مسیر بامدژ، لب به لب رودخانه ساخته شده اند و پس از آن زمین‌های کشاورزی قرار دارند که این موضوع خانه‌های روستایی را به‌شدت در معرض سیل و سیلاب قرار داده است.  

انتهای پیام/ ن

بخش مرکزی اهواز

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.