هوشیاری مردم می تواند خسارت سیل را کم کند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: سیل قابل جلوگیری نیست، اما آنچه می‌تواند خسارت را کم کند هوشیاری مردم است.

هر شهروند یک بحران یار استجلیل بالایی مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، گفت: از روز ۵ فروردین ماه که سازمان هواشناسی هشدار اعلام کرد اولین جلسه را همان روز با حضور فرمانداران و شهرداران برگزار کردیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد مدیریت بحران گفت:صدور اخطاریه‌ها به شهروندان با ایجاد حساسیت موجب هوشیاری مردم شد و با همدلی مردم و پای کار آمدن مسئولین کار ارزشمندی انجام شد.

وی بیان کرد:شعار در بحران‌ها این است که هر شهروند یک بحران یار است و هر خانواده باید خود را مدیریت کنند و در معرض سیل قرار نگیرند.

وی گفت: به لطف خداوند شاهد مشارکت و همدلی گسترده‌ای در بین مردم بودیم و شهروندان هر کدام به نوعی تلاش می‌کردند که با اقدامی بحران این حادثه را مدیریت کنند.

وی گفت: همچنین شاهد حضور فرماندهان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بودیم که در امداد رسانی به افراد پیشگام بودند.

وی ادامه داد: باید این امید در دل مردم ایجاد شود که این بارش‌ها رحمت الهی بود و سراب‌ها سیراب و سد‌ها پر شدند و خسارت جانی در سامانه دوم و سوم در استان کرمانشاه نداشتیم ، البته خسارت مالی به وجود آمد که قابل جبران است.

وی گفت:در مجموع ارزیابی‌های صورت گرفته ۷۶۵ میلیارد تومان برآورد شد که دولت ۳ هفته مهلت داده که کارشناسی شود و بتوانیم گزارش نهایی و ارزیابی شده را ارسال کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به سفر معاون اول رییس جمهور و توفیقات آن گفت:در سفر معاون اول رییس جمهور مقرر شد که کمک‌هایی که برای استان گلستان و فارس در نطر گرفته شده به استان کرمانشاه نیز اختصاص یاید.

وی بیان کرد: از شنبه هفته آینده کار اعطای تسهیلات و معرفی به بانک برای واحد‌های خسارت دیده واحد‌های باغبانی شیلات  آغاز می‌شود و منتطر ابلاغ دستورالعمل‌ها برای واحد‌های صنعتی نیز هستیم.

بالایی ادامه داد: آنچه باعث خشنودی است و می‌تواند موفقیت بزرگی به ثمر رساند همدلی و مشارکت گسترده مردم برای کاهش آسیب‌ها بود و امیدواریم بتوانیم از این همدلی برای توسفه استان نیز بهره‌مند شویم.

بالایی با اشاره به آخرین وضعیت استان کرمانشاه بر اثر بارش شدید باران گفت: سامانه بارشی تا ساعات دیگر ۹ استان را ترک میکند، اما کماکان نگران طغیان رودخانه‌ها هستیم.

وی ادامه داد:۳۸ روستا در ۴۸ ساعت تخلیه و ساکنین به مکان‌هایی که در نظر گرفته شد منتقل شدند.

بالایی بیان کرد: تاکنون آب شرب  ۶۰ روستا قطع شده است که اکنون شرایط آب و هوایی امکان وصل خطوط را نمی‌دهد، اما تانکر‌های آبرسان کار توزیع آب را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد : جمعا ۱۹ هزار و ۲۰۰ خانوار در استان کرمانشاه در معرض آسیب بودند که به آن‌ها هشدار داده شد و ۱۳۵۰ مدرسه و مساجد سالن ورزشی با امکانات تجهیز کردیم.

بالایی گفت:از صبح امروز راه روستایی ۸۲ روستا مسدود شده است و هنوز گزارش جدیدی دریافت نکردیم ، همچنین یک راه بین استانی حمیل به ایلام بر اثر ریزش کوه مسدود شد که ایوان به ایلام راه جایگزین این مسیر است.

وی بیان کرد:برخی از منازل در جنوب شهر کرمانشاه و ۵۰۰ خانوار در شهرستان صحنه نیز قطعی آب داشتند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به ادامه بارش‌ها امادگی داریم که با کمک ارتش و سپاه در صورت نیاز ساکنین روستا‌های جدید را به مناطق امن منقل کنیم.

انتهای پیام / ت

هر شهروند یک بحران یار است

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.