سیل به ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های خراسان شمالی آسیب رساند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی از آسیب دیدن حدود ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی استان در جریان بارش‌های اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی‌اصغر بدیعی‌مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با تشریح ابعاد خسارات واردشده به راه‌ها و ابنیه فنی استان گفت: عمده خسارات سیل در استان خراسان شمالی، مربوط به راه‌های روستایی بوده است، به‌طوری‌که در جریان بارندگی‌ها و جاری شدن سیل، در حدود ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسیب‌دیده است.

وی با اشاره به آسیب‌دیدگی ۳۷۸ دستگاه پل در استان افزود: عمده خسارت به پل‌ها و ابنیه فنی نیز در راه‌های روستایی ایجادشده است. درواقع در مسیر اصلی آسیبی به ابنیه فنی و پل‌ها وارد نشده است، اما درراه‌های روستایی در مناطقی که مسیر رودخانه بوده، بخشی از پل‌ها تخریب‌شده است.

بدیعی مقدم به آسیب حدود ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی در جریان سیل اشاره کرد و گفت: بر اساس برآورد انجام شده، سیل و بارش‌ها رقمی در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان به راه‌ها و ابنیه فنی خراسان شمالی خسارت وارد کرده است.

وی اظهار کرد: راهداران مرتباً مشغول هستند تا برخی از قسمت‌ها را که با ریزش و آب‌گرفتگی مواجه بوده است، بازگشایی کنند. این مسیر‌ها به‌طور موقت بازگشایی‌شده، اما نیاز است که برای احداث ابنیه فنی این مسیر‌ها هرچه زودتر اقدام شود.

انتهای پیام / ب

خسارت سیل به راه‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.