رئیس مجلس شورای اسلامی در اراک:

فرآیند جبران خسارت سیل زدگان هرچه سریعتر آغاز شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرآیند بازسازی و جبران خسارت سیل زدگان کشور بایستی هرچه سریعتر آغاز شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،علی لاریجانی عصر سه شنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، گفت: خیرات بارش‌های اخیر که در کشور رخ داد بیشتر از خسارات آن بود، چرا که سفره‌های آب زیرزمینی، سد‌ها و منابع آبی را سیراب کرد، البته در کنار آن با مشکلاتی هم مواجه شدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ابتدای سال با شروع بارش‌ها، در استان‌های گلستان و مازندران که وضعیت حادی از نظر بارش و وقوع سیلاب داشتند حضور یافتم و شرایط را از نزدیک رصد کردم و به دنبال آن در استان قم و استان مرکزی حضور یافتم، به منظور اینکه وضعیت را ارزیابی و میزان خسارت‌ها را رصد کنیم.

لاریجانی افزود: برای جبران خسارت‌هایی که به هموطنان در سیلاب و بارش‌های اخیر وارد شده بایستی هر چه سریع‌تر تصمیم گیری و اقدامات لازم آغاز شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه این بارش‌ها در استان مرکزی تلفات انسانی به دنبال نداشت، اما خساراتی وارد کرده که مقرر شد میزان و شرح خسارات احصا و ارائه شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی که نزولات آسمانی منابع آبی را سرشار کرده باید استفاده بهینه از این منابع آبی داشته باشیم. آب باید در دشت‌ها جاری شود و چنانچه خسارتی در بخش کشاورزی از بابت استفاده از روان آب‌ها برای منابع آب زیرزمینی به کشاورزان تحمیل شود، این خسارت جبران خواهد شد و نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم استان‌های آسیب دیده از سیلاب، در ارتباط با جبران خسارت وارده نگرانی و دلهره نداشته باشند و قطعاً برای حل مشکلات این هموطنان تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد.

لاریجانی عنوان کرد: اخیراً در مجلس قانونی تصویب شده که برای مدیریت بحران در کشور ساختاری منسجم تشکیل شود و در حال حاضر این مصوبه در شورای نگهبان در دست بررسی است. بایستی برای مدیریت بحران منابعی در اختیار وزارت کشور و استان‌ها قرار گیرد، به طور مثال قرار دادن تجهیزات بیشتر در اختیار مدیریت بحران در استان‌ها یکی از پیشنهادات مطلوبی است که می‌طلبد اجرایی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مهمترین مساله در مواجهه با بحران در کشور، پیشگیری است. در این زمینه می‌طلبد که سرمایه گذاری و کار‌های بزرگ انجام پذیرد و همچنین فرآیند اقدامات آبخیزداری با توجه به اینکه ما در یک اقلیم خشک هستیم و در مواقع بحران رسیلاب، نقش و اثرگذاری خود را دارد، بایستی تداوم یابد.

 

انتهای پیام/ت

صحبت های رئیس مجلس در خصصوص فرآیند بازسازی مناطق سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.