تفرجگاه نمک آبرود چالوس انتخاب نخست مسافران نوروز ۹۸

بیشترین میزان حضور گردشگران و مسافران نوروزی امسال در محدوده تفرجگاه نمک آبرود چالوس بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرضا سنگاری سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر با اشاره این که تاکنون حدود ۲۵۰ هزار نفر از پارک‌ها و تفرجگاه ههای غرب مازندران استفاده کردند، گفت: بدلیل برودت هوا و بارندگی‌های متناوب و سیلاب‌های اخیر میانگین مسافران نوروزی امسال در مقایسه بامدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین میزان حضور گردشگران و مسافران نوروزی امسال در محدوده تفرجگاه نمک آبرود چالوس بوده است.

سنگاری گفت: به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی غرب مازندران از ۲۹ اسفند پارسال تا ۱۷ فروردین امسال ۱۸ اکیپ ماموران منابع طبیعی و حفاظتی برای کنترل قاچاق چوب و جلوگیری از تجاوزات احتمالی به عرصه‌های منابع طبیعی به گشت و مراقبت شبانه روزی می‌پردازند.
 
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر ادامه داد: اکیپ‌های گشت نوروزی منابع طبیعی با هرگونه تخلف در عرصه‌های جنگلی و مرتعی به شدت برخورد می‌کنند.

وی با اشاره اینکه ۵۵ نفر روز برای این گشت‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: تا پایان تعطیلات نوروزی ۹۳۵ نفر روز مبادرت به گشت زنی و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی خواهند داشت.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر با اعلام کد امداد جنگل ۱۵۰۴ ازهموطنان خواست به محض مشاهده هر تجاوزی به عرصه‌های منابع طبیعی و آتش سوزی فورا با این شماره بدون نیاز به پیش شماره تماس حاصل نمایند.

سنگاری به سیلاب اخیر در استان اشاره کرد و گفت: اگر طرح‌های آبخیزداری اجرا نمی‌شد ما نیز براثر بارندگی شدید مهر پارسال، گرفتار سیل می‌شدیم و خسارت زیادی پدید می‌آمد.
 
وی افزود: به دلیل احداث بند‌های آبخیزداری در نوشهر و عباس‌آباد، این دو شهرستان از خطر سیل نجات یافتند.
 
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: پارسال اعتبار کشوری در نظر گرفته شده برای آبخیزداری، از ۷۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان امسال به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
 
سنگاری افزود: اگر اصول لازم را رعایت کنیم، حاصل آن را در پایان امسال خواهیم دید اشتغال در حوزهٔ منابع طبیعی ایجاد خواهد شد.
 
وی با اشاره به توقف بهره‌برداری از چوب جنگل‌های هیرکانی گفت: در رویکرد فعلی که حفاظت اصل در نظر گرفته می‌شود، باید با اجرای طرح های گردشگری، درآمدزایی نیز کرد.

انتهای پیام/آ
 


استقبال مسافران نوروزی از تفرجگاه نمک آبرود چالوس

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار