مهریه سنگین برای دوران جاهلیت است +عکس‌نوشته

صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب بخشی از بیانات مقام معظم رهبری را پیرامون جهیزیه و مهریه جاهلی در قالب عکس نوشته منتشر کرد.

مهریه سنگین برای دوران جاهلیت استبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از سنت‌های بسیار قدیمی در روابط خانوادگی بشری این است که مرد هنگام ازدواج برای زن مالی را به عنوان مهر قائل می‎شده است و چیزی از مال خود به زن یا پدرزن خویش می‎پرداخته است.

بنابر آیات قرآن هدیه یا صداق نرخ زن نیست بلکه نشانه‏ صداقت مرد در علاقه و دوستى به همسر است و نیز مال گوارا، مالى است که صاحبش آن را با طیب خاطر و رضایت ببخشد.

اما متأسفانه در این سال‌های اخیر شاهدیم برخی خانواده‎ها با درخواست مهریه‎های بالا کار را برای ازدواج جوانان با سختی مواجه کرده‎اند در حالی که متوجه هستند که این عمل درست بر خلاف سنت نبوی(ص) و سیره اهل عترت(ع) است.

صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب را پیرامون جهیزیه و مهریه جاهلی در قالب عکس نوشته منتشر کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید. در زمان جاهلیت، اَشراف عرب وقتی می‌خواستند دختر شوهر دهند، جهیزیه ها و مهریه‌ها درست میکردند! مهریه سنگین مال دوران جاهلیت است. پیامبر اکرم آن را منسوخ کرد.

مهریه سنگین برای دوران جاهلیت است

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رهبر انقلاب ، مهریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار