تداوم ارسال محموله‌های دارویی به ونزوئلا تا پایان سال

وزیر بهداشت ونزوئلا اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی به طور متوسط ماهانه ۱۰۰ محموله دارویی از سوی روسیه و چین به کاراکاس ارسال خواهند شد.

مقامات ونزوئلا: ارسال محموله دارویی از سوی روسیه و چین تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنابر اعلام وزیر بهداشت ونزوئلا، تا پایان سال جاری میلادی روسیه و چین به طور متوسط ماهانه ۱۰۰ محموله دارویی به کاراکاس ارسال خواهند کرد.

کارلوس آلورادو، وزیر بهداشت ونزوئلا، با اعلام این خبر افزود این اقدام کمک خواهد کرد تا بر پیامد‌های محاصره کشور توسط آمریکا غلبه کنیم.

آلورادو که سخنانش از تلویزیون «وی تی وی» پخش می‌شد در این خصوص گفت: «این دارو‌ها برای برآوردن نیاز دارویی سیستم بهداشت درمان ما کافی خواهد بود».

وی در ادامه افزود کاراکاس در حال حاضر مقدار زیادی واکسن دریافت کرده که از طریق هوایی از چین و روسیه وارد ونزوئلا شده است. او با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده از سوی آمریکا برای ونزوئلا اظهار داشت «خرید‌های جداگانه هنوز غیرممکن است».

در اواخر ماه مارس، طارق العیسمی، معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا، اعلام کرد این کشور حدود ۶۵ تن دارو از چین وارد کرده است. روسیه نیز به درخواست مقامات کاراکاس بار‌ها کمک‌های بشردوستانه از جمله دارو به این کشور ارسال کرده است.

تنش‌ها در ونزوئلا پس از انتخاب مجدد نیکلاس مادورو به عنوان رئیس جمهور در ۱۰ ژانویه آغاز شد. سپس زمانیکه خوان گوایدو، سردسته مخالفان در ۲۳ ژانویه خود را رئیس‌جمهور خواند آمریکا و بیشتر کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین از او حمایت کرده و دولت قانونی مادورو را تحت فشار قرار دادند. به این ترتیب تنش‌ها در ونزوئلا شدت یافت و این کشور را دچار مشکلاتی کرد. با این حال، روسیه، ایران، چین، ترکیه، بولیوی و مکزیک با محکوم کردن اقدام گوایدو از دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار