محل جدید روستاهای کاسه کران و سوغانلو پیرانشهر که در راستای احیای دریاچه ارومیه جابجا خواهند شد، هفته آینده تعیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،پیرو سیاست‌های احیای دریاچه ارومیه دو روستای کاسه کران با ۳۲۰ نفر جمعیت و ۵۱ خانوار و روستای سوغانلو پیرانشهر با ۳۵۰ نفر جمعیت و ۶۱ خانوار به محل جدید منتقل شوند که روستای کاسه کران تخلیه شده و روستای سوغانلو در حال تخلیه است.

روز چهارشنبه با حضور پیمان آرامون سرپرست معاونت عمرانی استاندار آذربایجان غربی و خضری نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در مجلس، بخشدار مرکزی، جمعی از روسای ادارات خدمت رسان شهرستان و با حضور جمعی از اهالی روستای سوغانلو و کاسه کران پیرانشهر از محل پیشنهادی جهت انتقال روستای سوغانلو این شهرستان بازدید به عمل آمد.

در این بازدید پیمان آرامون گفت: امروز پیرو سیاست‌های دولت در احیای دریاچه ارومیه از روستا‌های کاسه کران و سوغانلو بازدید به عمل آمد که محل جدید برای احداث روستا‌های جدید هفته آینده در کمیته فنی در استان مطرح خواهد شد که بعد از مصوب شدن و پس از مراحل اداری، جهت احداث این دو روستا اقدام می‌شود.

خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: زمین‌هایی برای احداث محل جدید دو روستا از منابع ملی اختصاص داده شده که خوشبختانه دارای امکانات زیرساختی نیز می‌باشند همچنین روستای کاسه کران باتوجه به اینکه در محل مخزن سد کانی سیب قرار گرفته بود به ناچار مجبور به تخلیه روستا شدیم که امیدواریم با تعیین محل حدید روستا، روستائیان به محل زندگی جدید خود منتقل شوند.
 
انتهای پیام/م
 

جابه جایی دو روستا در پیرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.