فرمانده سپاه نهاوند از اعزام ۷۰ گروه جهادی برای به بازسازی مناطق سیل‌زده نهاوند خبر داد.

اعزام ۷۰ گروه جهادی برای به مناطق سیل‌زده نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،سرهنگ حسن مرادی فرمانده سپاه نهاوند با اشاره به اعزام اعزام ۷۰گروه جهادی به مناطق سیل زده نهاوند،گفت:  با توجه به وضعیت سیلاب در شهرستان نهاوند قرارگاه مقابله با بحران در سپاه این شهرستان تشکیل شد و 750 نفر از بسیجیان در قالب ۷۰ گروه جهادی به همراه مجموعه سپاه به امدادرسانی در مناطق سیل‌زده پرداختند.

وی اظهار داشت : از روزهای قبل با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی و وقوع سیل در شهرستان نهاوند از طرف سپاه شهرستان تمهیداتی اندیشه شد و نیروها های بسیجی را پای‌کار آوردیم.

وی گفت: با برگزاری جلسات مختلف و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرارگاه مقابله با بحران را در ناحیه فعال کردیم و همه حوزه‌ها و پایگاه‌ها در آماده‌باش بودند.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: در این قرارگاه 750 نفر از همکاران و بسیجیان شهرستان در راستای مقابله با خسارات احتمالی و وضعیت سیل چند روز اخیر به‌کارگیری شدند.

وی بیان داشت: بسیجیان همواره در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارند و در روزهای اخیر در 3 شیفت به‌صورت 24 ساعته در حال آماده‌باش و خدمت‌رسانی بودند.

مرادی بابیان اینکه مجموعه سپاه اقدامات خوبی انجام داده‌اند، گفت: کمک به تخلیه منازل و سیلاب خانه‌ها، کمک به افراد در سیل مانده، اسکان اضطراری، تأمین امنیت و بستن مسیرهایی که به خاطر وقوع سیلاب امکان تردد نبود ازجمله این اقدامات بود.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و توجیه مردم در مناطق مختلف شهر و انتقال مشکلات و کمبودها به مسئولان شهرستان نهاوند از دیگر اقداماتی است که توسط بسیجیان انجام‌شده است.
فرمانده سپاه نهاوند افزود: به‌کارگیری 15 دستگاه خودروی تاکتیکی در مناطق مختلف شهرستان به‌صورت 24 ساعته برای کمک به مردم سیل‌زده از دیگر فعالیت‌های سپاه شهرستان بوده است.
وی با اشاره به هماهنگی و همدلی مسئولان برای کمک به مردم گفت: حوزه‌ها، پایگاه‌ها و سپاه ناحیه نهاوند در این روزها در کنار دیگر گروه‌های امدادی و اجرایی بودند و به مردم خدمت‌رسانی کردند.

مرادی بیان داشت: با توجه به حساسیت کمک‌رسانی به مردم به گردان‌های بیت‌المقدس و امام علی (ع) آماده‌باش داده شد تا در صورت بحرانی شدن وضعیت به کمک مسئولان و دستگاه‌های اجرایی وامدادی بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با مساعد شدن هوا در راستای کمک به مردم و رفع تخریب‌ها و بازسازی منازل از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: حدود 70 گروه جهادی داریم که با فراخوان آن‌ها در روزهای آینده آن‌ها را به مناطق مختلف شهرستان اعزام می‌کنیم.
وی بیان کرد: همچنین بسیجیان با کمک مردم تا الان نزدیک ۳۰۰میلیون ریال کمک نقدی به همراه وسایل برای مناطق سیل زده در دو مرحله ارسال کردند همچنین مرحله سوم کمک ها به زودی برای استان لرستان ارسال می شود.

انتهای پیام/س

در سیل اخیر نهاوند 70 گروه جهادی به مردم خدمات رسانی کرده اند

برچسب ها: سیل ، یارش باران ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.