رسوایی امنیتی دیگر برای فیس‌بوک

ایرادات امنیتی در سرور‌های فیس‌بوک باعث لو رفتن حساب‌های کاربری ۵۴۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شد.

رسوایی امنیتی دیگر برای فیس‌بوکبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیس‌بوک دچار یک رسوایی امنیتی دیگر در حفظ حریم خصوصی کاربران خود شد، اما این بار اطلاعات کاربران از طریق نرم‌افزار این شرکت به صورت مستقیم لو نرفته است. محققان UpGuard کشف کرده‌اند که اطلاعات بیش از ۵۴۰ میلیون کاربر فیس‌بوک توسط شرکت‌های شخص ثالث که از سرویس ابری آمازون استفاده می‌کنند، لو رفته است.

تقریبا همه این حساب‌های کاربری از شرکت مکزیکی Cultura Colectiva به دست آمده‌اند که در آن‌ها، نام اکانت‌ها، کامنت‌ها، ID فیس‌بوک کاربران، لایک‌ها و دیگر جزئیات دیده می‌شد. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که نقص امنیتی در برنامه موبایلی At the Pool، حدود ۲۲ هزار رمز عبور فیس‌بوک را همراه با جزئیات حساب کاربران لو داده است.

شرکت UpGuard ابتدا در دهم ژانویه به Cultura Colectiva و سپس در بیست و هشتم ژانویه به آمازون ایمیلی ارسال کرد، اما موفق نشد تا آمازون را برای دادن اطلاعات درباره این رسوایی امنیتی قانع کند. شرکت Cultura Colectiva این اطلاعات را تا سوم آوریل حذف کرد. بلومبرگ پس از کشف این نشت اطلاعات، از فیس‌بوک در این باره سؤالاتی پرسید. مسئولان شرکت فیس‌بوک در جواب به سؤالات بلومبرگ گفته‌اند سیاست فیس‌بوک از ذخیره اطلاعات در دیتابیس‌های عمومی جلوگیری می‌کند و این شبکه اجتماعی در همکاری با آمازون توانسته است تا این اطلاعات را از بین ببرد.

فیس‌بوک طی سال گذشته و جاری میلادی مشکلات زیادی را برای خود به وجود آورده است و تا به حال چندین بار حساب‌های کاربری کاربران خود را طی چندین اشتباه یا به صورت سهوی لو داده است، اما اقدامات زیادی وجود داشت تا فیس‌بوک بتواند اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی را ذخیره نکند و این تقریبا یک اقدام شرم‌آور است چرا که Cultura حدود ۱۴۶ گیگابایت از کاربران فیس‌بوک اطلاعات دارد.

همه این مشکلات از آنجا به وجود می‌آید که شرکت‌ها، اطلاعات کاربران خود را در اختیار دیتا محور قرار می‌دهند و در برخی موارد، این شرکا اشتباهاتی مانند در دسترس عموم قرار دادن آن اطلاعات را انجام می‌دهند. این روزها، ممکن است پیشرفتی در این زمینه دیده نشود مگر اینکه هر شرکت به صورت سختگیرانه در حفظ اطلاعات کاربران خود بکوشد.


بیشتر بخوانید: محدودیت فیس بوک پس از حمله تروریستی نیوزلند


انتهای پیام/

لو رفتن اطلاعات ۵۴۰ میلیون کاربر فیس‌بوک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار