بارش بدون خسارت به زیر ساخت‌ های شهر شیراز

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در بارش‌ های اخیر هیچ گونه اختلال یا خسارتی به شبکه ارتباطات مخابراتی شهر شیراز وارد نشد.

بارش بدون خسارت به زیر ساخت‌ های شهر شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس بیان کرد: در سیل اخیر شیراز تنها قطعی فیبر نوری در برخی از نقاط بود که با مدیریت تیم‌های فنی اختلالی در شبکه تلفن همراه بوجود نیامد و اجازه قطعی خطوط داده نشد.

وی با بیان اینکه تنها چند دفتر پیشخوان که مربوط به بخش خصوصی بود، دچار اسیب دیدگی شده، افزود: در شهرک سعدی شیراز نیز سایت مخابرات در موقعیتی قرار داشت که خسارتی به آن وارد نشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به سفر جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفتم فروردین ماه امسال به مناطق سیل‌زده شیراز تصریح کرد: آذری جهرمی از طرف هیئت دولت در شیراز حضور یافت و با همراهی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از دروازه قرآن محل وقوع حادثه بازدید و سپس به محله سعدی شیراز رفت و از نزدیک با آسیب‌دیدگان سیل دیدار کرد و در هیئت دولت تصمیماتی برای کمک به سیل زدگان اتخاذ و اطلاع رسانی شد.

سهرابی ادامه داد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه جلسه با اعضای ستاد مدیریت استان با حضور استاندار، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد دستگاه‌های متولی برگزار کرد که در این جلسه تصمیماتی برای رفع مشکلات سیل زدگان گرفته شد و برای هماهنگی و دریافت نقطه نظرات بیشتر با آیت‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز به صورت جداگانه دیدار و گفتگو شد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌ها در استان و پیشگیری از قطعی شبکه ارتباطی تمهیدات لازم در نظر گرفته شد که در نتیجه این اقدامات  پوشش حداکثری و پایداری شبکه ارتباطی در زمان بحران سیلاب شیراز به شمار می‌رود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اظهار کرد: از تمام کارکنان و مدیران حوزه ارتباطات در استان شامل مخابرات، ارتباطات سیار، ایرانسل، رایتل، ارتباطات زیرساخت و تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب، شرکت‌های توزیع برق شیراز و توزیع برق استان، ادارات و سازمان‌های همکار، شهرداری شیراز و ستاد مدیریت بحران استان به دلیل تلاش‌های شبانه روزی در حفظ شبکه در شرایط بحرانی که به صورت مستمر دچار قطعی شبکه برق در مناطق مختلف استان شد تقدیر کرد.

سهرابی در مورد ضریب نفوذ همراه اول در جاده‌های اصلی و فرعی استان تاکید کرد: ضریب نفوذ همراه اول در جاده‌های اصلی و فرعی استان ۸۹.۵ درصد و در مسیر‌های ریلی ۶۷.۷۳ درصد، است و ضریب نفوذ اپراتور دوم در جاده‌های اصلی و فرعی ۷۱.۷۸ و در مسیر‌های ریلی به ۶۹.۶۶ درصد می‌رسد.

منبع خبر: تسنیم

انتهای پیام/ت

زیرساخت‌های مخابراتی در سیل شیراز خسارت ندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار