استقبال گردشگران از موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس

مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بوشهر گفت: در ایام نوروز ۹۸ بیش از دو هزار و ۵۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس در مجموعه تاریخی دهدشتی بوشهر بازدید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، میلاد آزموده افزود:دانشجویان کمیته تحقیقات دانشجویی پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تعطیلات نوروزی با حضور منسجم در موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس اطلاعات کامل و جامعی درباره تاریخ پزشکی در بندر‌ها و سواحل خلیج‌فارس، به بازدیدکنندگان ارائه کردند.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر گردشگران داخلی گردشگرانی از فرانسه، آلمان و روسیه نیز از موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بازدید کردند و با داشته‌های غنی تاریخی ایرانیان بیش‌ازپیش آشنا شدند.

مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بیان کرد: چند نفر از بازدیدکنندگان موزه پس از بازدید از موزه برای اهدا اشیا تاریخی پزشکی خود مشتاق شدند که پس از بررسی‌های کارشناسی و باستان‌شناسی در صورت داشتن قابلیت نمایش در موزه به‌صورت دائم و یا موقت در اختیار موزه قرار خواهند گرفت.

آزموده یادآور شد: هموطنانی که ابزارهای پزشکی قدیمی در اختیاردارند، می‌توانند با در اختیار قرار دادن این اشیا به موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس، در توسعه و نمایش داشته‌های تاریخی ایران به جهانیان سهیم باشند.

وی گفت: این اشیا می‌توانند به‌صورت دائم و یا موقت با درج نام اهداکننده در اختیار موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بوشهر قرار گیرند و با این کار میراث خانوادگی‌شان به میراث ملی تبدیل می‌شود.

موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس به‌عنوان دومین موزه تاریخ پزشکی کشور و یازدهمین موزه در نوع خود در آسیا در شورای بین‌المللی موزه‌ها به ثبت رسیده است و با دارا بودن ۱۴ گالری اشیا و آثار پزشکی در تمدن‌های مختلف از دوران عیلام تا دوره معاصر در عمارت تاریخی فرهنگی دهدشتی در محله کوتی بوشهر واقع‌شده است.

انتهای پیام/ک

بازدید ۲۵۰۰ نفر از موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.