سرپرست بخشداری بستان، وضعیت این شهر طی ۲ روز آینده فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در آستانه ورود سیلاب به شهرستان دشت آزادگان، ستاد بحران بخش بستان در نشستی آخرین وضعیت این بخش را به منظور مقابله با سیلاب و اقدامات صورت گرفته در این زمینه مورد ارزیابی، بحث و بررسی قرار داد.

اعلام وضعیت فوق العاده طی ۲ روز آینده در بستان

در این نشست که با حضور فردوس پناه، معاون فرمانداری دشت آزادگان برگزار شد، حبیب عفری، سرپرست بخشداری بستان هدف از برگزاری این جلسه را مدیریت بحران در سطح بخش بستان عنوان کرد و گفت: متاسفانه بحران سیلاب دامنگیر استان‌های مختلف کشور به ویژه استان خوزستان شده است که برای ما خیلی هزینه بر و خسارات مالی هنگفتی برای بخش بستان به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه بخش بستان از اول بهمن ماه با شکستن سیل بند در روستای مچریه و هم اکنون با بحران سیلاب درگیر است اظهار کرد: این امر منجر به وارد کردن هزینه‌های زیادی به دهیاران در راستای مقابله با سیلاب گردیده و اکنون این بحران با ورود موجی جدید و بزرگ از سیلاب به شهرستان با دبی ۲ هزار مترمکعب به اوج خود رسیده است که در راستای مقابله با آن در حد توان وبا تمام پتانسیل خود، تدابیر و برنامه ریزی‌های لازم انجام داده ایم.

اعلام وضعیت فوق العاده طی ۲ روز آینده در بستان

عفری وضعیت بستان طی ۲ روز آینده را بسیار حیاتی و حساس اعلام کرد و از تمامی دستگاه‌های ذیربط خواست طی مدت مذکور در آماده باش کامل باشند.

رئیس ستاد بحران بخش بستان با اشاره اقدامات موثر به منظور هدایت و پخش سیلاب با بریدن چند نقطه از سیل بند و ایجاد خروجی برای آن در جاده افزود: با توجه حجم بسیار زیاد سیلاب این را می‌طلبد که در آماده باش کامل باشیم که در این خصوص تهمیدات لازم اندیشیده شده است.

اعلام وضعیت فوق العاده طی ۲ روز آینده در بستان

وی به خطر سیلاب در ۳ روستا این بخش و انتقال اهالی آن‌ها به محل‌های از قبل در نظر گرفته شده اشاره و بیان کرد: در صورت تصمیم به تخلیه تعداد دیگری از روستا‌ها یا شهر بستان اهالی را به محل‌های از پیش تعیین شده مانند پادگان میشداغ، زایر سرا، دانشگاه پیام نور، پیراپزشکی و مدارس شهر جهت استقرار و اسکان موقت انتقال داده خواهند شد که در این خصوص هم تهمیدات لازم اندیشیده شده است.

حبیب عفری از شهروندان خواست تا ضمن حفظ آرامش و آمادگی جهت مقابله با سیلاب احتمالی همکاری لازم را با ستاد بحران داشته و اخبار صحیح و دقیق را از روابط عمومی بخشداری بستان و رسانه ملی دریافت و به انتشار شایعات و اخبار غیر موثق در فضای مجازی توجه نکنند.

اعلام وضعیت فوق العاده طی ۲ روز آینده در بستان

در این نشست پس از بحث و بررسی بر لزوم ایجاد خروجی برای آب‌های هدایت شده به منطقه سناف، ارسال ماشین آلات سنگین برای ترمیم سیلبنده‌ها، اطلاع رسانی و آگاهی مردم از آخرین وضعیت بحران سیلاب، برخورد قانونی با انتشار شایعات در فضای مجازی، تامین گونی‌های کافی جهت ترمیم سیلبند توسط اهالی، ایجاد امکانات لازم جهت استقرار سیل زدگان در محل اسکان موقت و پیگیری موضوع حکم تعلیق شهردار بستان تاکید شد.

اعلام وضعیت فوق العاده طی ۲ روز آینده در بستان

اعلام وضعیت فوق العاده طی ۲ روز آینده در بستان

انتهای پیام/گ

وضعیت بستان بحرانی است

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.