در اجلاس VNL مطرح شد؛

٦ میلیون دلار در انتظار بهترین‌های لیگ ملت‌ها

جایزه تیم‌های برتر والیبال در سال گذشته ۳ میلیون دلار بود که امسال به ۶ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، و به نقل از فدراسیون والیبال، روز چهارشنبه روز اول اجلاس VNL به میزبانی فدراسیون جهانی والیبال با محوریت بررسی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و همچنین بررسی عملکرد کشور‌ها در سال ۲۰۱۸ انجام شد.

سعید درخشنده مدیر کمیته رویداد‌های بین المللی فدراسیون در تشریح روز اول این نشست، گفت: مراسم با صحبت‌های گراسا ریاست فدراسیون جهانی آغاز شد و اوضمن خیر مقدم به اعضا که شامل روسا و برخی نمایندگان فدراسیون‌ها می‌شد، درباره اضافه شدن اسپانسر‌های پرتعداد به این رقابت‌ها و به اهمیت این موضوع اشاره کرد و از فدراسیون‌ها خواست که با توجه به این رویداد، فدراسیون‌ها مایوس نشده و به دنبال حامی مالی جدید باشند.

درخشنده در ادامه تصریح کرد: گراسا در بخش بعدی صحبت‌های خود گفت که فدراسیون جهانی در سال جدید ۴۰ درصد حق پخش تلویزیونی بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۸ دریافت کرده و ۲۵ کمپانی مختلف درخواست اسپانسرینگ برای این مسابقات داده اند. گراسا همچنین تاکید کرد که “باور دارم که شما می‌توانید بهترین اسپانسر‌ها را جذب کنید، زیرا این مسابقات تماشاگران بی شماری در بر می‌گیرد.۱۷ سال رئیس فدراسیون برزیل بودم و از صفر شروع کردم و کاری انجام دادم که از فدراسیون جهانی نیز بودجه بیشتری داشتم و اگر اهداف را دنبال کنید و به توصیه‌ها گوش کنید، شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید و برای این کار لازم است تا دولتمردان اهمیت میزبانی را تفهیم کنید. 

مدیر کمیته رویداد‌های بین الملل فدراسیون در بخش بعدی صحبت‌های خود افزود: گراسا هچنین به اهمیت کار تیمی تاکید داشت و از کشور‌ها خواست تا انتقادات خود را با فدراسیون در جهانی در میان بگذارند و اعلام کرد که برای اولین مرتبه بودجه رقابت‌های ۲۰۱۹ والیبال بانوان از تمامی رشته‌های ورزشی بانوان بالاتر است. ایشان در پایان صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کردند که والیبال در مقطع کنونی نیاز به نیرو‌های داوطلب ندارد و فدراسیون جهانی به دنبال نیرو‌های باتجربه و حرفه است.

درخشنده با اعلام این خبر که جایزه تیم‌های برتر صد در صد افزایش داشته است، گفت: جایزه تیم‌های برتر در سال گذشته ۳ میلیون دلار بود که امسال به ۶ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. همچنین درآمد‌هایی میان کشور‌های میزبان تقسیم می‌شود. بعد از صحبت‌های گراسا و فابیو، لیما قائم مقام فدراسیون جهانی برای حاضران صحبت کرد و گفت که سال اول رقابت زمانی برای آزمایش، سال دوم برای برطرف کردن ایرادات و سال سوم زمان بهره برداری است و باید بهترین اسپانسر‌ها جذب شود.

وی در ادامه درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: فاصله بین دو مسابقه باید حداقل ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه باشد، زیرا دو سالن برای تمرین مجزا وجود ندارد. حتی اگر بعضی کشور‌ها سالن تمرین هم دارند، این فاصله باید رعایت شود. همچنین ورود بوق و شیپور ممنوع شد تا یکنواختی تشویق‌ها از بین برود و تشویق‌ها با هماهنگی مسئول در سالن و موزیک همراه می‌شود. در این جلسه به اهمیت پخش تلویزیونی اشاره شد و اعلام شد باید قراردادی میان فدراسیون و شبکه‌های تلویزیونی منعقد شود و این قرارداد باید به فدراسیون جهانی ارسال شود. در سال پیش رو ۱۲۰ شبکه، پخش تلویزیونی دارد.

درخشنده در پایان صحبت‌های خود گفت: اعتراضات زیادی در سال ۲۰۱۸ به دلیل فاصله زیاد بین کشور‌ها انجام شد و به همین دلیل یک شرکت به نام kpmg که متشکل از کشور‌های لهستان، ایتالیا، هلند، برزیل و کانادا است موظف شد تا اقداماتی را انجام دهد. در سال ۲۰۲۰، کشور‌های چین، برزیل، آلمان، ایتالیا، ژاپن، صربستان، ایران و هلند ۱۴ هفته میزبانی را در اختیار دارند و باید تا پایان ماه می‌میلادی (یازده خرداد ۱۳۹۸) شهر میزبان و فرودگاه خود را معرفی کنند تا این شرکت برای گروه بندی مسابقات برنامه ریزی کند.

لازم به ذکر است در این جلسه شهر نانجین چین به عنوان میزبان فینال رشته زنان و شهر شیکاگو به عنوان میزبان فینال مردان معرفی شدند.


بیشتر بخوانیدتسهیل در صدور روادید ایالات متحده و ملاقات با روسای فدراسیون‌ها ماحصل تلاش در روز اول نشست VNL


انتهای پیام/

خبر خوش برای لیگ برتری‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار