۱۰ روستای شوش در محاصره سیلاب هستند

فرماندار شوش از در محاصره سیلاب بودن ۱۰ روستای شوش خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  عدنان غزی، فرماندار شوش گفت: نزدیک به ۴ روستای شوش به زیر آب رفتند و ۱۰ روستا نیز در محاصره سیل و آب گرفتگی هستند و در حوضه کرخه مشکلات ما با توجه به افزایش دبی رودخانه بیشتر از شاوور است.

وی افزود: سطح سیل بند سیدعباس که نزدیک به جاده ترانزیتی (اهواز - تهران) است، شکسته شده و اکنون آب در کنار جاده ترانزیتی است. البته عزیزان ما در حوزه راهداری و بخشداری و سایر ارگان‌ها بسیج شده اند تا مشکل حل شود. 

غزی عنوان کرد: انتظار ما از مردم و به ویژه روستا‌های اطراف این است که بگذارند که عزیزانی که نظر کارشناسی دارند، کار خود را انجام دهند و در کنار آن‌ها باشند از مردم می خواهیم به توصیه‌ها و هشدار‌هایی که داده می‌شود، توجه کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار شوش گفت: انتظار داریم وقتی دستور تخلیه روستا‌هایی را می‌دهیم با توجه به اینکه در معرض سیلاب و آبگرفتگی هستند، مردم نیز محل‌های اعلام شده را تخلیه کنند و کمپ‌هایی برای اسکان اهالی تمام روستا‌ها آماده شده است و هر روستایی که جابجا شود، اهالی در این محل‌ها اسکان داده می‌شوند.

وی در پایان بیان داشت: تغذیه و امکانات اولیه برای عبور از بحران فراهم شده است و مشکلی در این زمینه نیست و تنها انتظارمان این است که به هشدارا‌ها و تخلیه روستا‌ها به صورت جدی نگاه شود تا جان عزیزان به خطر نیفتد ودر حال حاضر دستور تخلیه ۳۳ روستا در سطح شهرستان شوش صادر شده  و حدود ۳۷ روستا در خطر سیلاب هستند و ۱۱ کمپ برای اسکان مردم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیلاب ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.